Odświeżony Nissan GT-R o mocy 570 KM

24.03.2016 10:19
Odświeżony Nissan GT-R o mocy 570 KM Fot. materiały prasowe

Najbardziej wyczynowy seryjnie produkowany samochód japońskiego producenta został poddany modernizacjom. GT-R w najnowszym wydaniu jest jeszcze mocniejszy i bardziej luksusowy.

Auto zadebiutowało na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Jego przód został przeprojektowany – nowe są powiększona krata wlotu powietrza w kolorze matowego chromu ze zmienionym wzorem siatki, pokrywa silnika oraz przedni spojler. Gruntowne modernizacje przeszedł także tył auta – pojawiły się wloty powietrza obok podwójnych końcówek układu wydechowego. Zdaniem producenta, zmiany te nie służą wyłącznie poprawie wyglądu – lepsza jest aerodynamika pojazdu, który stawia mniejszy opór powietrza, przy takiej samej sile docisku jak dotychczas.

Główny specjalista ds. produktu GT-R – Hiroshi Tamura – uważa, że ich nowy samochód to jeden z najbardziej ekscytujących aut na rynku:

Nowy GT-R gwarantuje intensywne emocje każdemu, kto zasiądzie za jego kierownicą. Nieustannie zwiększamy jego osiągi – nowa generacja modelu jest jeszcze mocniejsza od poprzedniej. Jednocześnie dbamy o komfort i kulturę pracy podzespołów, konsekwentnie poprawiając wrażenia z jazdy, pod każdym względem. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować klientom model klasy GT na najwyższym poziomie, którego atutami są imponujące osiągi, nowy wymiar komfortu i bogata historia sukcesów w wyścigach.

Sercem Nissana jest 24-zaworowa podwójnie doładowana 3,8-litrowa jednostka V6, z której wykrzesano 570 KM przy 6800 obr./min. i 633 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dodatkową moc udało się uzyskać dzięki indywidualnemu sterowaniu zapłonów w poszczególnych cylindrach oraz wsparciu turbosprężarek. Silnik charakteryzuje się dobrą elastycznością w średnim i wysokim zakresie prędkości obrotowej. Co ciekawe, każdy motor jest ręcznie montowany przez wykwalifikowanego mechanika Takumi.

W nowym wydaniu GT-Ra poprawiono jego brzmienie przy wykorzystaniu rezonansowych tytanowych tłumików i systemu akustycznego Active Sound Enchancement (ASE). Ponadto dopracowano układ jezdny. Nadwozie jest teraz jeszcze sztywniejsze, a nowe zawieszenie zapewnia lepszą stabilność podczas pokonywania zakrętów i przy nagłych zmianach kierunku. Doskonałą przyczepność zapewniają 20-calowe opony okalające wykończone maszynowo felgi z kutego aluminium.

Producent twierdzi, że mimo lepszych osiągów, ich samochód wciąż zapewnia dostateczny poziom komfortu i jest zaskakująco cywilizowany. Jego kabinę wykończono lepszymi materiałami dźwiękochłonnymi, dzięki czemu panuje w niej cisza niezależnie od prędkości jazdy.

We wnętrzu również przeprojektowano kierownicę, za którymi znajdują się manetki do zmiany biegów. Nissan twierdzi, że niektóre elementy są przyjemniejsze w dotyku niż dotychczas. Poprawiono także dźwięki towarzyszące używaniu niektórych z nich. Centralna część deski rozdzielczej została zmodernizowana i uproszczona – zredukowano liczbę przełączników nawigacji i radia z 27 do 11. Pośrodku znalazł się 8-calowy ekran dotykowy, który zastąpił wyświetlacz w rozmiarze 7 cali.

Unowocześniony GT-R dostępny będzie w sprzedaży jeszcze w 2017 roku. Paletę kolorów nadwozia wzbogacono o wielowarstwowy lakier „Blaze Metallic”.

Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.