„Playing For The Planet”. Producenci sprzętu i gier będą walczyć z globalnym ociepleniem

23.09.2019 14:16
walka z globalnym ociepleniem|undefined Fot. Shutterstock

21 przedsiębiorstw, w tym Sony, Microsoft i Google Stadia, podpisało się pod przygotowaną przez ONZ inicjatywą „Playing For The Planet”. Zapowiadają, że przyszłe generacje sprzętu będą bardziej energooszczędne, a w grach pojawią się zagadnienia ochrony środowiska.

Z estymacji ONZ wynika, że na całym świecie jest już 970 mln graczy. Korzystają oni intensywnie z komputerów, konsol i smartfonów, grając często przez wiele godzin bez przerwy na sprzęcie, który ze względu na stosowanie wydajnych komponentów wymaga dużej ilości energii elektrycznej do działania.

Stowarzyszenie Playing For The Planet Alliance ma zająć się minimalizowaniem wpływu, jakie na klimat naszej planety mają gracze. Po podliczeniu wstępnych deklaracji pierwszych sygnatariuszy porozumienia wyliczono, że dzięki ich działaniom emisja dwutlenku węgla do atmosfery będzie w latach 2020-2013 niższa o 30 mln ton.

Wywołane przez człowieka ocieplenie klimatu staje się coraz bardziej palącym problemem. Nagły wzrost średnich temperatur wpływa na klimat i wzorce pogodowe, powodując między innymi występowanie większej liczby katastrof naturalnych.

W działalność Playing For The Planet Alliance postanowiło zaangażować się 21 producentów sprzętu, gier oraz dostawców usług.

  • Sony Interactive Entertainment
  • Microsoft
  • Google Stadia
  • Ubisoft
  • Sports Interactive
  • Twitch
  • Niantic
  • Supercell
  • Playmob
  • Rovio
  • Sybo
  • Space Ape
  • Wild Works
  • Green Man Gaming
  • Creative Mobile
  • Reliance Games
  • iDreamSky
  • E-Line Media
  • Strange Loop
  • Pixelberry
  • Internet of Elephants

Najważniejsze deklaracje padły ze strony Sony oraz Microsoftu, szykujących konsole nowej generacji. Inicjatywa Playing For The Planet wpłynęła na ich specyfikację sprzętową.

Playing For The Planet. PlayStation 5 i nowy Xbox powalczą z globalnym ociepleniem

Sony pochwaliło się, że PlayStation 5 będzie odznaczał się znacznie niższym zapotrzebowaniem na energię elektryczną w trybie uśpienia. Ma ono wynosić zaledwie 0,5 W.

Jeśli milion graczy skorzysta z tej funkcji, będzie to oznaczało oszczędzenie energii elektrycznej równej średniemu zużyciu 1000 amerykańskich domów.

Microsoft zapowiedział, że do 2030 roku o 30% zmniejszy emisje gazów cieplarnianych związanych z funkcjonowanie łańcucha dostaw sprzedaży. Zapowiedział także zdobycie certyfikatu neutralności węglowej dla 825 000 konsol Xbox.

Zespół Google Stadia, nadchodzącej usługi streamingu gier, przygotuje poradnik dotyczący ekologicznego tworzenia gier. Ubisoft zapowiedział z kolei, że będzie wykorzystywać materiały pochodzące od bardziej przyjaznych środowisku dostawców.

Producenci gier mają także uczyć i wychowywać poprzez swoje tytuły, umieszczając w rozgrywce mechanizmy, których naśladowanie w życiu może wpłynąć na zmniejszenie śladu węglowego.

Zobacz także: „No i Ch*j” - polscy naukowcy podsumowali rządową strategię walki ze zmianami klimatycznymi 

 

Michał Tomaszkiewicz|undefined
Michał Tomaszkiewicz Redaktor antyradia
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.