Polska stała się 4. największym eksporterem gier na świecie

23.10.2019 15:15
Wiedźmin 3|undefined Fot. materiały prasowe CD Projekt RED

Polska stała się światową potęgą na rynku gier. Jak wynika z raportu PKO BP, w latach 2013-2018 wartość eksportu wzrosła o... 3810,5%. 

Nasz kraj stał się w ciągu ostatnich lat prawdziwym zagłębiem dobrych gier, a metka „Made in Poland” cieszy się coraz większym uznaniem. To efekt Wiedźmina 3, Dying Light, This War of Mine oraz innych polskich tytułów, które zdobyły serca i portfele graczy z całego świata.

Wszystko wskazuje przy tym, że najlepsze dopiero przed nami. Analitycy szacują, że Cyberpunk 2077 w ciągu roku od premiery sprzeda się w 30 mln kopii, a CD Projekt RED będzie dzięki temu kąpał się w pieniądzach.

Przeczytaj także

Ogromne szanse na światowy sukces ma także Dying Light 2 Techlandu. W Polsce działa już kilkaset developerów, sprzedających gry na wszystkie dostępne platformy sprzętowe. Przychody branży z eksportu wyniosły w 2018 roku 1,2 mld euro, co dało nam 4. pozycję na świecie. Do polskich twórców trafiło 6,5% pieniędzy z 19 mld euro wydanych na zakup gier za granicą.

Polska potęgą w eksporcie gier. Wyprzedzamy nawet USA

Analizę rynku „konsol i urządzeń do gier wideo”, do której najwyraźniej zostały zaliczone gry komputerowe, przeprowadzili analitycy PKO BP. Okazało się, że mamy być z czego dumni: oferta polskich studiów jest tak dobra, że w 2018 roku zajęliśmy 4. miejsce na świecie pod względem wartości sprzedawanych poza granice towarów.

polski_eksport_gier_02 Fot. foto: materiały prasowe PKO BP

Towary eksportowane z Polski stanowiły w 2018 r. 6,5% światowego eksportu, co daje Polsce 4. miejsce wśród dostawców konsoli i urządzeń do gier wideo. Największym odbiorcą jest Wielka Brytania, która w 2018 r. posiadała 33,1% udział w polskim eksporcie branży. Wartość światowego eksportu konsoli i urządzeń do gier wideo wyniosła 19,0 mld EUR. Liderem eksportu są Chiny, które w 2018 r. wyeksportowały towary o wartości 9,4 mld EUR, co daje jej udział w światowym eksporcie branży na poziomie 49,1%.

Szczególnie imponujące jest tempo, w jakim zagraniczni odbiorcy rzucali się na polskie gry. Średni roczny wzrost wartości eksportu wyniósł w latach 2013-2018 108,2%.

polski_eksport_gier_03 Fot. foto: materiały prasowe PKO BP

W 2013 roku zagraniczni odbiorcy wydali na polskie gry 32 mln euro. W 2015, roku premiery Wiedźmina 3, wartość ta wzrosła do 451 mln euro, a w 2018 sprzedaż polskich gier za granicę osiągnęła pułap 1,239 mld euro. Lepiej na światowym rynku radząc sobie tylko Chiny (w której produkuje się konsole i sprzęt do grania), Japonia oraz Hongkong, za nami uplasowały się Niemcy i Stany Zjednoczone.

Zobacz także: Top 20 najcenniejszych polskich producentów gier 

 

Michał Tomaszkiewicz|undefined
Michał Tomaszkiewicz Redaktor antyradia
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.