Porsche 911 Carrera 4 i 4s - Znamy więcej szczegółów
06.11.2015 14:51
Porsche 911 Carrera 4 i 4s - Znamy więcej szczegółów Fot. materiały prasowe

Porsche uzupełnia gamę 911 po faceliftingu o wersje 4 i 4S w nadwoziach Targa, coupe i kabriolet. Zmieniło się bardzo dużo...

Największe zmiany pojawiły się pod tylną klapą – silniki o pojemności 3.4 i 3.8 litra zostały zastąpione przez 3-litrową jednostkę bi-turbo. Ponadto zmodernizowano zawieszenie i system multimedialny.

Motor bazowej wersji produkuje moc 370 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mocniejsza „S-ka” dysponuje 420 KM i 500 Nm – to o 20 KM i 60 Nm więcej niż model, który zastępuje.

Porsche 911 Carrera 4 i 4S

Po raz pierwszy w historii tego modelu, Carrera 4 rozpędza się szybciej niż odpowiednik z tylnym napędem. Wyposażony w opcjonalne pakiety PDK i Sport Chrono, Porsche 911 Carrera 4 osiąga 100 km/h w 4,1 s – to o 0,4 s szybciej od poprzednika. Model S tego samego potrafi dokonać w 3,8 s (0,3 s mniej). W wypadku Targi do wyników przyspieszenia do „setki” należy doliczyć 0,2 s. Prędkość maksymalna jest mocno zróżnicowana w zależności od wersji i waha się między 287-305 km/h.

Porsche deklaruje, że ich najnowsza 911 zadowala się niższym zużyciem paliwa. Dla przykładu Carrera 4 Cabriolet ze skrzynią PDK zużywa o 0,8 l mniej – dokładnie 7,9 l/100 km. Wersja S Cabriolet i Porsche 911 Targa 4S z automatami spalają o 1,2 l mniej – 8 l/100 km.

Wciąż dostępne są te same skrzynie biegów, czyli 7-stopniowa przekładnia ręczna oraz dwusprzęgłowy automat PDK, który według zapewnień producenta pracuje teraz jeszcze szybciej. Zawieszenie o nazwie PASM zostało obniżone o 1 cm we wszystkich 911 z napędem na obie osie.

Nie uległy zmianom także charakterystyczne cechy „911-stek” napędzanych na wszystkie 4 koła – wciąż te wersje wyróżniają się szerszymi o 4,4 cm nadkolami oraz czerwonym pasem, optycznie łączącym oba tylne światła.

Co czeka właścicieli Porsche 911 Carrera?

Zamawiając samochód w opcjonalnym pakiecie Sport Chrono Package, przyszli właściciele dostaną kierownicę wprost z 918 Spyder. Pierwszy raz w historii 911, na kole kierowniczym znalazły się przyciski wyboru jednego z czterech trybów jazdy (Normal, Sport, Sport Plus i Individual). Zmieniają one ustawienia zawieszenia, sportowego układu wydechowego i pracy skrzyni biegów PDK.

Nowością jest także przycisk „Sport Response Button”. Po jego naciśnięciu, układ napędowy na 20 sekund przechodzi w fazę maksymalnej wydajności. Ma to pozwolić np. na jeszcze sprawniejsze wyprzedzanie samochodów na drogach dwukierunkowych.

Cena podstawowej wersji Porsche 911 Carrera 4 w Polsce zaczynają się od 485 570 zł. Za „4S-kę” trzeba zapłacić 558 338 zł. Z kolei 911 w odmianach kabriolet i Targa kosztują tyle samo – od 548 846 zł za 4 i 566 904 zł za 4S.

Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.