Porsche Macan otrzymał 2-litrowy silnik

Niemiecki producent samochodów uzbroił swojego najmniejszego w gamie SUV-a – Macana – w 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik. Bazowa odmiana trafi do salonów w czerwcu 2016 roku.
Z nowej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa inżynierowie niemieckiej marki wykrzesali 252 KM – dostępne w zakresie od 5000 do 6800 obr./min. – oraz 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego osiąganego pomiędzy 1600 a 4500 obr./min. Tak jak w przypadku pozostałych odmian, tak i ten silnik współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią DSG o 7 przełożeniach.
Mimo niedużej pojemności jednostki, połączonej ze sporymi wymiarami auta – 4681 mm długości, 1923 mm szerokości i 1624 mm wysokości przy rozstawie osi 2807 mm – Macan od 0 do 100 km/h jest w stanie rozpędzić się w 6,7 s. Na dokonanie tego samego wersja wyposażona w pakiet Sport Chrono potrzebuje o 0,2 s mniej, czyli 6,5 s. Według danych producenta, Porsche potrafi osiągnąć maksymalną prędkość 229 km/h, a jego średnie zużycie paliwa wynosi 7,2 l/100 km. W ruch wprawiane są wszystkie cztery koła.
Macan z nowym silnikiem jest najlżejszym SUV-em w gamie niemieckiego producenta. Niska masa własna – wyrażana w 1770 kg – przekłada się na dobre właściwości jezdne. W końcu Porsche obiecuje wyjątkowo sportową dynamikę jazdy.
Na tle mocniejszych wersji, Macan wyróżnia się czarnymi obramowaniami bocznych szyb, zaciskami w tym samym kolorze, 18-calowymi felgami i pojedynczymi rurami wydechowymi po jednej z obu stron, wykończonymi szczotkowaną stalą nierdzewną.
We wnętrzu znalazło się wiele udogodnień znanych z mocniejszych odmian, w tym komfortowe siedzenia częściowo wyłożone alcantarą, z 8-kierunkową regulacją elektryczną fotela kierowcy, system Porsche Communication Management najnowszej generacji, asystent pasa ruchu oraz przycisk do sterowanej elektrycznie pokrywy bagażnika.
Porsche przy okazji zaprezentowania bazowej odmiany, ujawniło jej ceny w Polsce – zaczynają się z pułapu 226 400 zł. Co ciekawe, mocniejsza wersja benzynowa – S – kosztuje od 283 960 zł, podczas gdy na SUV-a z jednostką wysokoprężną trzeba przyszykować 279 423 zł. Topowy Macan Turbo to wydatek 383 843.
Warto także zwrócić uwagę, że niemiecki producent przeprowadza ogromną rewolucję w swojej gamie. Model Boxster zmienił nazwę na 718 Boxster i został wyposażony również w 2-litrowe, 4-cylindrowe jednostki, podczas gdy legendarna 911 w obecnej odsłonie dysponuje nowym, 3-litrowym podwójnie doładowanym silnikiem.
Oceń artykuł