Porsche Panamera – będzie przedłużona wersja

Niemiecki producent samochodów ma ambitne plany względem najnowszej limuzyny. Auto ma być oferowane w wielu wersjach nadwoziowych – jak nigdy dotąd.
Do wyboru poza standardowym sedanem będzie również wariant wydłużony, a także odmiana przypominająca kombi. Potwierdza to także Dr. Gernot Dollner, dyrektor ds. produktu w Porsche. Szczególna uwagę zwraca na tę pierwszą odmianę, czyli wersję wydłużoną. Auto ma oferować znacznie więcej przestrzeni na nogi pasażerów tylnego rzędu. Wiadomo, że to będzie propozycja dla wybranych krajów, trafi z pewnością na rynek chiński.
Do tego już wkrótce przekonamy się jak będzie wyglądać wersja produkcyjna kombi. Ma ona bowiem zadebiutować na targach motoryzacyjnych w Paryżu już w październiku 2016 roku, o czym zapewnił Dollner. Auto w takiej odmianie ma nazywać się Sport Turismo.
Co ciekawe, najnowszy model Panamery zadebiutował z przytupem. Został pokazany pod koniec czerwca 2016 roku i z miejsca stał się najszybszym czterodrzwiowym sedanem na świecie, czego dowodem był fakt, że najmocniejsza odmiana Turbo zdołała pokonać długą pętlę Nurburgringu w 7 minut i 38 sekund.
Auto stylistycznie inspirowane jest najnowszą „dziewięćsetjedenastką”. Nowością jest w pełni aluminiowa konstrukcja, dłuższa i szersza od tej, wykorzystywanej przez model, który zastępuje. Zwiększono o 30 mm rozstaw osi, a nadkola samochodu wypełniać mogą felgi w rozmiarze od 19 do 21 cali.
Panamerę oparto na platformie modularnej MQB. Nowe jest zawieszenie oraz wiele zaawansowanych systemów, w tym Porsche Active Suspension Management. Do tego wykorzystano rozwiązanie znane z 918 Spyder oraz 911 Turbo, czyli system tylnych kół skrętnych, co ma zapewniać lepsze właściwości jezdne. We wnętrzu znajdziemy zaawansowany system multimedialny.
Obecnie w ofercie Porsche klienci znajdą 3 odmiany Panamery. Najmocniejsza Turbo generuje 550 KM i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wszystko to wykrzesano z jednostki V8 o pojemności 4 litrów. Stosunek mocy do masy wynosi 3,6 kg na koń mechaniczny. Auto od 0 do 100 km/h ozpędza się w 3,8 sekundy lub 3,6 sekundy w przypadku wersji wyposażonej w pakiet Sport Chrono Package. Prędkość maksymalna wynosi 306 km/h. Producent obiecuje niewygórowane spalanie na poziomie 9,4 l/100 km w cyklu mieszanym, przy emisji dwutlenku węgla na poziomie 212 g/km.
Ceny nowej Panamery w Polsce startują z pułapu 523 620 zł za 440-konną odmianę 4S 2.9 współpracującą z automatyczna skrzynią PDK o 8 przełożeniach. Wersja wysokoprężna 4S Diesel to koszt od 543 540 zł – napędza ją 4-litrowy silnik generujący 422 KM. Za to topowy model Turbo ma pod maską 4-litrową jednostkę benzynową generującą 550 KM. Wrażenie robi także jego cena, rozpoczynająca się od 746 190 zł.
Oceń artykuł