Powstała kryptowaluta do tworzenia i zarabiania na bohaterach gier

Michał Tomaszkiewicz
18.04.2018 15:40
kryptowaluta Cryptons|undefined Fot. materiały prasowe

Cryptons to tworzona przez Polaków kryptowaluta i zarazem gra – zakupione jednostki służą do tworzenia wirtualnych robotów, które będą mogły zmagać się w tworzonych przez UpNorth Group grach.

Bitcoin, Ethereum, a nawet Jesus Coin to nie jedyne pomysły na zaprzęgniecie blockchaina do świata finansów. Przykładem mogą być kryptokoty bądź też rozwijana przez Polaków z zarejestrowanego w Estonii startupu UpNorth Group Cryptons Game.

Szef projektu, Robert Purzycki, tak przedstawia narodzin pomysłu na niecodzienną kryptowalutę:

Zobaczyliśmy niezagospodarowany potencjał rynku kryptokolekcjonerskiego i postanowiliśmy go wykorzystać w sposób, na jaki do tej pory nikt jeszcze nie wpadł.

Zakupioną kryptowalutę można będzie wymienić na wirtualne roboty. Każdy z nich ma być różny dzięki systemowi unikalnych cech, porównywanymi przez twórców Cryptons Game do DNA. Wyznaczają one silne i słabe strony danego robota.

Posiadane roboty można ze sobą krzyżować i otrzymywać zupełnie nowe byty, które dziedziczą wybrane cechy od swoich „rodziców”. Uzyskane w ten sposób postaci można dołączać do swojej własnej kolekcji lub też wystawiać na sprzedaż, licząc na to, że zainteresuje ona innych graczy.

Cryptons Game – kryptowaluta do tworzenia bohaterów gier

Nowością wymyśloną przez Polaków jest fakt, że posiadane roboty będzie można prowadzić w przygotowywanych przez UpNorth Group grach. Obecnie, przed oficjalnym debiutem kryptowaluty (16 kwietnia 2018 rozpoczęła się wstępna faza ICO), trwają już prace nad czterema tytułami – dwoma na smartfony, jedną przeglądarkową oraz jedną karcianką.

fot. zrzut ekranu

W zależności od posiadanych zdolności, wirtualne roboty będą spisywać się w grze lepiej lub gorzej. Zamiast ulepszać je w grze, gracze będą mogli inwestować w ich nowe, lepsze wersje używając kryptowaluty.

Polacy zapewniają, że zamierzają rozwijać Cryptons Game przez lata, co ma zapewnić niesłabnące zainteresowanie, napływ nowych graczy-inwestorów oraz zwiększać wartość kryptowaluty i robotów.

Podczas ICO jeden token QST (Quintessence) wyceniono na 0,001 Ethereum - czyli około 1,7 złotego. Tokeny posłużą do kupowania wirtualnych robotów.

 

Michał Tomaszkiewicz Redaktor antyradia
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.