Poznaj ceny Jaguara F-Pace w Polsce

22.12.2015 13:11
Poznaj ceny Jaguara F-Pace w Polsce Fot. materiały prasowe

Pierwszy crossover w historii Jaguara będzie oferowany również na polskim rynku. Polska dywizja JLR ujawniła oficjalne ceny F-Pace’a.

Brytyjski SUV z podstawowym 2-litrowym turbodieslem Ingenium, o mocy 180 KM, pod maską kosztuje od 199 900 zł. Silnik auta w tej wersji wysyła moment obrotowy na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej – producent deklaruje średnie spalanie tego ważącego 1665 kg auta na poziomie 4,9 l/100 km.

W konfiguracji z tym motorem i napędem 4x4 trzeba zapłacić co najmniej 213 200 zł, co oznacza dopłatę w wysokości 13 300 zł za system AWD (All Wheel Drive). Odmiana z automatem to wydatek od 224 900 zł do 260 100 – w zależności od wersji wyposażeniowej (Pure, Prestige, R-Sport, Portfolio).

Za F-Pace’a z mocniejszą jednostką wysokoprężną 3.0 TDV6 o mocy 300 KM trzeba na przysłowiową ladę wyłożyć 316 200 zł – w tej cenie jest zarówno automatyczna przekładnia oraz napęd na obie osie.

Ofertę uzupełniają 3-litrowe, doładowane benzyniaki V6 w dwóch wariantach mocy – 340 i 380 KM. Słabszą wyceniono na 322 800 zł, a droższą na 411 000 zł.

Pod maską topowego modelu pracuje ten sam silnik znany z F-Type’a. Masywny samochód ze startu zatrzymanego rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 5,1 s, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Jaguar opracowując F-Pace’a postawił na sportowe właściwości jezdne. Auto oparto na bardzo lekkiej i sztywnej platformie. Aż 80% struktury nadwozia składa się z aluminium. Pozytywnie na masie odbiło się także wykorzystanie specjalnych komponentów do produkcji tylnej klapy i belki.

Zobacz F-Pace w pełnej krasie:

Brytyjczycy zapewniają, ze ich crossover oferuje komfortowe warunki, nawet jeśli samochodem podróżuje 5 dorosłych osób jednocześnie. Na ich rzeczy wygospodarowano 650 litrów przestrzeni w bagażniku.

Innowacyjny napęd na obie osie oparty na Intelligent Driveline Dynamics zarządza sprzęgłem centralnym, tylnym mechanizmem różnicowym i systemem stabilizacji toru jazdy ESC. Takie rozwiązanie ma optymalizować działanie całego układu i zapewniać maksymalnie dużo przyczepności niezależnie od panujących na drodze warunków.

We wnętrzu znalazł się system multimedialny InControl Pro, obsługiwany za pośrednictwem 10,2-calowego ekranu. Jaguar obiecuje instynktowną obsługę oraz bardzo szybkie działanie dzięki zastosowaniu dysku SSD i internetu LTE. Na szybie, na wysokości kierowcy, wyświetlane są najważniejsze informacje przy użyciu technologii head-up display.

F-Pace produkowany jest w fabryce JLR w Soulhull, czyli w tym samym miejscu, z którego wyjeżdżają nowe modele XE.

Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.