Skoda Octavia po liftingu

Szef studia designerskiego czeskiej marki zaprezentował jeden z najpopularniejszych modeli kompaktowych po modernizacjach. Największe zmiany zaszły z przodu pojazdu.
Zdaniem krytyków, auto upodobniło się do Mercedesa klasy E W212 sprzed faceliftingu, który wyróżniał się dzielonymi światłami z przodu. I to właśnie ten element jest wspólny dla obu samochodów. Bestseller Skody opcjonalnie może zostać wyposażony w technologię full LED. Nowością są przeprojektowane zderzaki oraz osłona chłodnicy, a także nowe wzory felg aluminiowych w rozmiarze od 16 do 18 cali.
Zmieniono także wyświetlacz systemu multimedialnego – ten urósł do rozmiaru 9,2 cala. Dodatkowo system rozszerzono o nowe funkcje. Do tego rozbudowano rozwiązania określane mianem „Simply Clever” o programowalny kluczyk, składane stoliki w oparciach foteli, a także uchwyty na butelki ułatwiające ich otwieranie. Ponadto kierowca będzie miał do dyspozycji m. in. asystent wspomagający manewrowanie z przyczepą, udoskonalony system parkowania oraz asystenta awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszego.
Czeski producent nie planuje zmian w gamie silnikowej i wciąż auto będzie oferowane z 5 jednostkami benzynowymi i 4 wysokoprężnymi o mocy od 85 do 184 KM, z pominięciem najmocniejszej odmiany RS. Niemalże wszystkie motory mogą współpracować z 6-biegową skrzynią ręczną lub automatem DSG, przekazując moment obrotowy na przednią oś. Z dobrodziejstwa napędu 4x4 korzystać będą mogły wyłącznie wersje z silnikiem 1.8 TSI lub 2.0 TDI. Co więcej, kierowca będzie mógł dostosować charakterystykę układu jezdnego za pomocą opcjonalnego systemu DCC (Dynamic Chassis Control). Do wyboru będą 3 tryby – Comfort, Normal i Sport.
Z czasem do gamy ma dołączyć RS, którego moc wzrośnie do około 245 KM. Obecnie najmocniejszy wytwarzany wariant rozwija 230 KM i potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy, osiągając maksymalną prędkość ograniczoną elektronicznie do 250 km/h.
Skoda zadeklarowała, że pod względem wymiarów Octavia się nie zmieniła – wciąż pozostaje najbardziej praktycznym modelem w swojej klasie.
Co ciekawe, Octavia to jeden z najważniejszych modeli Skody. Od 1996 roku trzy generacje zdobyły ponad 50 różnych nagród, podczas gdy łączna liczba wyprodukowanych egzemplarzy przekroczyła 5 milionów. Najnowsza odsłona tego modelu wytwarzana jest między innymi w fabryce Mlada Boleslav i właśnie z tej linii w marcu 2016 roku wyjechał milionowy egzemplarz trzeciej generacji Octavii.
Jak Wam się podoba model po liftingu?
Oceń artykuł