Pogoda
22.01.2016 10:51

Spotify szuka sposobów na odkrywanie muzyki

Serwis udostępniający muzykę zainwestował w dwa startupy podsuwające użytkownikom sugestie o muzyce, która może im się spodobać. W grę wchodzić może także rozbudowanie możliwości społecznościowych usługi.

Spotify szuka sposobów na odkrywanie muzyki
foto: spotify.com

Pierwszym nabytkiem Spotify jest Cord, znany do tej pory z aplikacji umożliwiającej przesyłanie krótkich wiadomości audio. Z jej usług skorzystało do tej pory ponad milion użytkowników, jednak jej los pod nowym przewodnictwem nie jest jeszcze znany.

Z komunikatu komentującego przejęcie można dowiedzieć się, że Cord skupi się teraz na rozwoju w ramach Spotify:

"

Dołączamy do Spotify, żeby stworzyć zaczątki zespołu skupiającego się na poszukiwaniu nowych sposobów na odkrywanie i słuchanie muzyki. Będziemy wykorzystywać wszystko to, czego nauczyliśmy się przy projekcie Cord oraz niesamowite dane analityczne Spotify do zredefiniowania słuchania muzyki na różnych platformach. To zdecydowanie największe zadanie, przed którym stawaliśmy. "

Drugi z nabytków Spotify to Soundwave, mogący pochwalić się przekonaniem do siebie 1,5 mln użytkowników. Opracowany przez startup program zbiera dane na temat słuchanej na smartfonie muzyki, pochodzącej z różnych źródeł, i na tej podstawie proponuje nie znane jeszcze użytkownikowi kawałki.

Do tego dochodzą jeszcze opcje społecznościowe: możliwość wyszukania ludzi z podobnymi gustami muzycznymi i uzyskiwanie informacji o utworach odgrywanych przez znajomych.

W jaki sposób odkrywacie nową muzykę?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Mobile