Pogoda
28.04.2016 12:29

Spotify zbliży artystów do fanów

Spotify kupiło CrowdAlbum – serwis specjalizujący się w grupowaniu zdjęć i filmów z koncertów artystów. Usługa kierowana jest do wykonawców, którzy chcą poznać reakcje fanów na swoje występy.

Spotify zbliży artystów do fanów
foto: materiały prasowe

To właśnie możliwość łączenia muzyków ze słuchaczami i dawanie możliwości lepszego zrozumienia fanów podawana jest jako powód zakupu. Serwisy współpracują ze sobą od grudnia 2015 roku, kiedy to udostępniono funkcję Spotify Fan Insights.

Dzięki niej artyści mogli poznać dokładne statystyki odsłuchów swojej muzyki oraz przekonać się, którzy z użytkowników Spotify są ich fanami. Przedstawiciele serwisu muzycznego są zdania, że inwestycja pomoże artystom na głębsze interakcje ze słuchaczami, przekładając się bezpośrednio na większa popularność oraz wyższe wpływy z biletów.

"

Codziennie pracujemy nad sposobami zacieśnienia więzi pomiędzy wykonawcami i fanami. Zakup CrowdAlbum to nasza najnowsza inwestycja mająca pomóc artystom zaangażować publiczność na i poza Spotify, zwłaszcza podczas tras koncertowych. "

Serwis zdradził, że w 2015 roku 75 milionów słuchaczy odtwarzało muzykę przez 20 miliardów godzin. Przeanalizowanie ich zachowań pozwala artystom głębiej zrozumieć fanów. W ramach Spotify Fan Insights wykonawcy otrzymują między innymi takie dane:

  • kim są fani, łącznie z danymi demograficznymi
  • lokalizację geograficzną grup słuchaczy
  • jak zmieniał się przekrój publiczności w czasie
  • na jakie sposoby fani słuchają muzyki
  • jakie inne zespoły są słuchane przez fanów
  • jak różnią się zachowania powracających i przypadkowych słuchaczy
foto: materiały prasowe

Jakie są dalsze plany Spotify w stosunku do CrowdAlbum nie podano. Można jedynie spekulować, że serwis chce powiązać serwowanie muzyki z zachętami do słuchania jej na żywo podczas koncertów, które stają się dla artystów jednym z głównych źródeł przychodów.

Wartość sprzedanych na największe koncerty biletów może być naprawdę wysoka - Guns N’ Roses za jeden występ zainkasowali ponad 6 mln dolarów. Nieco gorszymi zarobkami mogą pochwalić się AC/DC i Foo Fighters.

Wolicie słuchać muzyki samemu, czy na koncertach?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Internet