Subaru BRZ vs Toyota GT86

Dorota Iglikowska
25.01.2016 11:26
Subaru BRZ vs Toyota GT86 Fot. materiały prasowe

Oba te auta – bardzo subtelnie różniące się od siebie – zostały stworzone przy współpracy Subaru i Toyoty. W USA i Kanadzie niemalże identyczny samochód sprzedawany jest przez markę Scion pod nazwą FR-S.

Sportowy pojazd opracowano z myślą o tym, żeby zapewniał tak dużo frajdy z jazdy, jak to tylko możliwe. Ma umieszczony z przodu silnik typu bokser o pojemności 2 litrów i mocy 200 KM. Jego maksymalny moment obrotowy w wysokości 205 Nm osiągany jest przy 6400 obr./min. Trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej lub automatu o tej samej liczbie przełożeń.

Wbrew pozorom oba samochody nie różnią się wyłącznie znaczkiem. Z zewnątrz w oczy rzucają się inne przednie zderzaki. Inaczej także zestrojono zawieszenie. Subaru pod tym względem jest zupełnie bezkompromisowe – wyróżnia się twardszymi stabilizatorami, przez co bardziej nadaje się na tor, niż do codziennej jazdy po publicznych drogach. Toyota zaś, jest wręcz komfortowa w zestawieniu ze swoim bliźniakiem. To oznacza, że dwa na pozór identyczne auta mają nieco różne oblicza.

Jednak zarówno jeden, jak i drugi, odznacza się świetnymi właściwościami jezdnymi i rewelacyjnie wywiązuje się ze swojej roli, dostarczając wprawnemu kierowcy ogrom satysfakcji z prowadzenia.

GT86 i BRZ od 0 do 100 km/h rozpędzają się w 7,6 s. Toyota deklaruje prędkość maksymalną 226 km/h, a Subaru – o 4 km/h większą. Wspólnymi mianownikami są masa własna 1240 kg, długość 4,24 m, szerokość 1,77 m, wysokość 1,28 m oraz rozstaw osi 2,57 m. Inżynierowie zadbali również o niski współczynnik oporu powietrza – 0,27 Cx. Nadkola wypełniają 17-calowe felgi okalane przez opony w rozmiarze 215/45 R17.

Różnią się także ceną. Subaru BRZ startuje z pułapu 133 903 zł, podczas gdy za GT86 trzeba wydać od 119 900 zł w bazowej wersji Active, a w droższej Premium – od 129 900 zł.

Co ciekawe, w listopadzie 2015 GT86 zostało pierwszym tylnonapędowym samochodem, które w XXI wieku zostało dopuszczone do startów w rajdach w kategorii R3 przez Międzynarodową Federację Sportów Motorowych (FIA). Specjalnie przygotowane auto otrzymało logotyp CS-R3.

W styczniu 2016 profesjonalny kaskader – Alastair Moffatt – ustanowił rekord Guinnessa Subaru BRZ. Obrócił się wokół własnej osi, mając do dyspozycji zaledwie 2,25 m zapasu względem długości auta. Co ciekawe, poprzedni rekord także osiągnięto tym samym pojazdem.

GT86 to też samochód, który zaliczył pewien „blamaż”, nie zdając tzw. testu łosia (w nieco humorystycznej wersji):

A Wy co byście wybrali? Subaru BRZ czy może Toyotę GT86

Dorota Iglikowska Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.