Tak wygląda rozgrywka wieloosobowa w Star Wars: Battlefront II

Star Wars: Battlefront II zbliża się wielkimi krokami – na E3 zaprezentowano oficjalny trailer pokazujący ujęcia wyrenderowane na silniku z gry, nieoficjalnie można także obejrzeć trwające kilkanaście minut starcie na Naboo.
Wieloosobowa strzelanka stara się oddać magię znaną z „Gwiezdnych wojen” – i jak widać po oficjalnej zapowiedzi, złożonej z ujęć pochodzących z gry, a nie specjalnie stworzonych filmów, wychodzi to całkiem dobrze.
Już po kilku sekundach wiemy, że przyjdzie nam toczyć bitwy w trzech przedstawianych w poszczególnych trylogiach czasach, a przeciwko sobie staną postaci, które w filmowym uniwersum nie mogły się spotkać:
Jednocześnie w starciach będzie mogło uczestniczyć do 40 osób. Rozgrywka ma być urozmaicona o rozwój postaci prowadzonych przez gracza – za realizowane zadania taktyczne otrzymywane będą punkty, które w następujących po sobie fazach bitew będą mogły być wymieniane na bardziej zaawansowane jednostki, a nawet bohaterów znanych z wielkiego ekranu – poczynają od Darth Maula, a na Rey kończąc.
Mapy wyglądają na przygotowane z rozmachem i dbałością o szczegóły, co można ocenić zapoznając się z materiałem pokazującym dynamikę rozgrywki oraz różnorodność dostępnych jednostek:
EA podkreśla, że Star Wars: Battlefront II to nie tylko rozgrywka wieloosobowa – duże znaczenie ma mieć także historia opowiadana w trakcie trybu dla pojedynczego gracza. W jej ramach wcielamy się w Iden Versio z sił specjalnych Imperium, która po zniszczeniu przez Rebeliantów drugiej Gwiazdy Śmierci rzuca się w wir walki z Sojuszem.
Twórcy gry nie wahają się porównywać Star Wars: Battlefront II z „Łotrem 1” – strzelanka ma połączyć ze sobą wydarzenia z „Powrotu Jedi” z „Przebudzeniem Mocy”, tak jak film był klamrą spinającą trylogie prequeli z „Nową nadzieją” - widać to było już przy prezentacji trailera fabularnego, który rzuca nieco światła na losy Imperatora po tym, jak zginął w wybuchu stacji bojowej wielkości małego księżyca.
EA obiecuje przy tym, że nowa zawartość – postaci, bohaterowie, mapy itp. - mają być udostępniane za darmo. Nie oznacza to jednak, że studio zrezygnowało z pobierania opłat od graczy – w Battlefront II wykorzystywane są mikropłatności.
Oceń artykuł