Pogoda
21.09.2016 09:52

Uterenowiony Mercedes E – All-Terrain

Marka z siedzibą w Stuttgarcie zaprezentowała nową odmianę klasy E, która na rynku konkurować będzie z takimi modelami jak Audi A6 Allroad oraz Volvo V90 Cross Country.

Uterenowiony Mercedes E – All-Terrain
foto: materiały prasowe

Najnowsza klasa E All-Terrain to odpowiedź Mercedesa na rozrastający się segment pseudoterenowych aut klasy średniej-wyższej. Samochód w stosunku do bazowej odmiany wyróżnia się zwiększonym prześwitem. Nikogo nie powinien zdziwić również design pojazdu – zastosowano podobne zabiegi stylistyczne, co w przypadku konkurencji. Mowa przede wszystkim o plastikowych osłonach chłodnicy dookoła nadwozia, jak i również o kontrastujących srebrnych wstawkach.

Standardem w tej odmianie jest napęd na wszystkie koła – 4MATIC. Auto korzysta również z wielokomorowego pneumatycznego zawieszenia AIR BODY CONTROL. Kierowca będzie miał do wyboru program trybów jazdy DRIVING SELECT. Po przełączeniu na tryb All-Terrain, prześwit zwiększy się o 2 cm, przy czym po przekroczeniu prędkości 35 km/h powróci do poprzedniej wysokości. W zależności od ustawienia, prześwit może wahać się od 12,1 do 15,6 cm, co jest raczej dość skromnym wynikiem. Nadkola pojazdu mogą wypełniać zupełnie nowe felgi w jednym z trzech krojów w rozmiarze 19 lub 20 cali.

Żeby podkreślić unikatowy charakter tego modelu, Mercedes zdecydował się na aluminiowo-kompozytowe wstawki we wnętrzu, którym towarzyszą napisy „All-Terrain” na pedałach wykonanych z nierdzewnej stali oraz dywanikach. Standardowo klasa E w uterenowionym wariancie korzysta ze wszystkich udogodnień modelu Avantgarde, przy czym klienci będą mogli zdecydować się na różnorodne dodatki z linii Excluse i Designo.

W momencie debiutu, auto będzie dostępne wyłącznie w wersji E220d 4MATIC z turbodieslem o mocy 194 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mercedes klasy E All-Terrain w takiej konfiguracji ze startu zatrzymanego do 100 km/h rozpędza się w 8 sekund i potrafi pomknąć nawet 232 km/h.

Klienci pragnący za pomocą prawej stopy dyrygować większą liczbą koni mechanicznych, muszą uzbroić się w cierpliwość. Wkrótce gamę uzupełni mocniejszy 6-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3 litrów i mocy 258 KM. Niezależnie od wyboru, biegami standardowo żonglować będzie automatyczna przekładnia o 9 przełożeniach.

Klasa E All-Terrain zadebiutuje na targach motoryzacyjnych w Paryżu. O uwagę będzie rywalizować głównie z konkurencyjnym Volvo V90 Cross Country.

Tagi: News Mercedes Galeria