VW Passat GTE wyceniony w Polsce

Niemiecki producent samochodów wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynku, rozszerzając ofertę o nowy model z serii GTE, czyli aut o napędzie hybrydowym.
Nowy Volkswagen Passat GTE dostępny będzie u wybranych dealerów. Podstawowa odmiana tego samochodu w wersji sedan kosztuje od 173 490 zł, natomiast w nadwoziu kombi – o 3000 zł więcej. Z zewnątrz auto w stosunku do zwykłych modeli, wyróżnia się diodowymi światłami do jazdy dziennej w kształcie litery C oraz niebieską listwą rozciągającą się na całej szerokości osłony chłodnicy.
Volkswagen Passat GTE w standardzie wyposażony jest m. in. w kierunkowskazy boczne LED zintegrowane w obudowach lusterek, chromowane listwy na osłonie wlotu powietrza do chłodnicy, szyby termoizolacyjne, przednią szybę dźwiękochłonną, światła do jazdy dziennej, reflektory i tylne światła w technologii LED i dwie chromowane końcówki układu wydechowego w kształcie trapezu.
Wewnątrz pasażerowie mają do dyspozycji m. in. zamykany, podświetlany, schowek w desce rozdzielczej po stronie pasażera z funkcją chłodzenia, zegarek analogowy w środkowej części deski rozdzielczej, dywaniki materiałowe, podgrzewane fotele z regulacją wysokości, kąta pochylenia oparcia, a także elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego, trójramienną kierownicę wielofunkcyjną oferującą możliwość sterowania radiem, komputerem pokładowym lub telefonem. Z kolei w razie potrzeby przewiezienia większego ładunku, można złożyć tylną kanapę dzieloną w proporcji 60/40.
Kierowca w zależności od sytuacji na drodze lub indywidualnych preferencji może zdecydować się na jeden z paru trybów jazdy – w tym Comfort, Sport, Normal, Eco, Individual.
Volkswagen Passat GTE - Moc silnika
Mierzący 4767 mm długości, 1832 mm szerokości, 1476 mm wysokości przy rozstawie osi 2786 mm Passat waży na sucho 1647 kilogramów. Umieszczony z przodu silnik 1,4-litrowy generuje moc 156 KM i jest wspomagany przez jednostkę elektryczną legitymującą się 115 KM. Łączna moc układu wynosi 218 KM. W trybie w pełni elektrycznym GTE może przejechać do 50 kilometrów. Po zatankowaniu 50-litrowego zbiornika paliwa pod korek i naładowaniu baterii do poziomu 100%, samochód dysponuje zasięgiem 1100 km.
Producent obiecuje, że takie połączenie obu silników jest bardzo efektywne w codziennym użytkowaniu i pozwala na uzyskanie niewygórowanego zużycia paliwa. Litowo-jonowa bateria jest zasilana w trakcie jazdy dzięki energii odzyskiwanej z hamowania. Jednak w razie potrzeby można naładować akumulator tradycyjną metodą, czyli poprzez podłączenie kabla do gniazdka.
Według standardów NEDC, VW Passat GTE zadowala się średnim zużyciem paliwa na poziomie 1,6 l/100 km, co zdaniem producenta definiuje nowe standardy w tej klasie. W osiągnięciu takiego lub zbliżonego rezultatu pomóc ma tryb E-Mode, który jest szczególnie użyteczny w dużych miastach.
Uczciwa cena za tak nowoczesną technologię?
Oceń artykuł