Wyczynowy pakiet w Porsche Macanie Turbo

01.09.2016 10:47
Wyczynowy pakiet w Porsche Macanie Turbo Fot. materiały prasowe

Marka ze Stuttgartu wyszła naprzeciw klientom pragnącym zakup Macana w jeszcze mocniejszej odmianie od „zwyczajnego” Turbo.

Dotychczas oferowany SUV Porsche w najmocniejszej odmianie mógł poszczycić się 3,6-litrową jednostką benzynową o mocy 400 KM osiąganych przy 6000 obr./min. oraz 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w zakresie 1350-4500 obr./min. Przechodząc od liczb do czynów – Macan Turbo potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną rzędu 266 km/h.

Jeśli ktoś uzna to za niewystarczająco dobre osiągi, może zdecydować się na pakiet Performance, zwiększający moc silnika o 40 KM (do 440 KM) i maksymalny moment obrotowy do 600 Nm. Dzięki temu, auto mierzące 4699 mm długości, 1923 mm szerokości i 1624 mm wysokości jest w stanie osiągnąć 100 km/h ze startu zatrzymanego już po 4,4 sekundy, rozpędzając się do nawet 272 km/h.

2016-PorscheMacanTurbo-PerformancePack-03 Fot. foto: materiały prasowe

Na szczęście to nie jedyne zmiany wchodzące w zakres pakietu. Inżynierowie Porsche zdecydowali się także na zastosowanie wydajniejszych hamulców z tarczami większymi o 30 mm. Zawieszenie standardowo spoczywa o 15 mm bliżej nawierzchni, ale za sprawą opcjonalnego, samopoziomującego się zawieszenia pneumatycznego, może zostać obniżone o kolejne 10 mm. Standardem za to są pakiet Sports Chrono Package oraz sportowy układ wydechowy.

Macan Turbo w pakiecie Performance może zostać wyposażony w wiele dodatków, takich jak zewnętrzny pakiet Turbo Exterior Package z 21-calowymi felgami 911 Turbo, światłami przednimi w technologii LED oraz systemem Dynamic Light System Plus. We wnętrzu może zagościć wyposażenie Turbo Interior z czarną skórą, poszczególnymi elementami wykończonymi alcantarą, specjalnym oświetleniem oraz detalami stworzonymi z kompozytów węglowych.

2016-PorscheMacanTurbo-PerformancePack-08 Fot. foto: materiały prasowe

Dla osób szukających wrażeń w nieco skromniejszych dawkach, Porsche wprowadziło do gamy odmianę Macana z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 252 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pojazd w takiej konfiguracji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s i potrafi rozwinąć 229 km/h. Za to alternatywą dla Turbo może być GTS wprawiany w ruch za pośrednictwem 3-litrowej jednostki 360-konnej.

Polskie ceny Macana Turbo w pakiecie Performance nie zostały jeszcze ogłoszone. Z pewnością samochód będzie droższy od „zwykłego” Turbo, którego ceny startują z pułapu 383 843 zł.

Jak Wam się podoba jeszcze ostrzejsze Turbo?

Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.