Wyczynowy pakiet w Porsche Macanie Turbo

Marka ze Stuttgartu wyszła naprzeciw klientom pragnącym zakup Macana w jeszcze mocniejszej odmianie od „zwyczajnego” Turbo.
Dotychczas oferowany SUV Porsche w najmocniejszej odmianie mógł poszczycić się 3,6-litrową jednostką benzynową o mocy 400 KM osiąganych przy 6000 obr./min. oraz 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w zakresie 1350-4500 obr./min. Przechodząc od liczb do czynów – Macan Turbo potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną rzędu 266 km/h.
Jeśli ktoś uzna to za niewystarczająco dobre osiągi, może zdecydować się na pakiet Performance, zwiększający moc silnika o 40 KM (do 440 KM) i maksymalny moment obrotowy do 600 Nm. Dzięki temu, auto mierzące 4699 mm długości, 1923 mm szerokości i 1624 mm wysokości jest w stanie osiągnąć 100 km/h ze startu zatrzymanego już po 4,4 sekundy, rozpędzając się do nawet 272 km/h.
Na szczęście to nie jedyne zmiany wchodzące w zakres pakietu. Inżynierowie Porsche zdecydowali się także na zastosowanie wydajniejszych hamulców z tarczami większymi o 30 mm. Zawieszenie standardowo spoczywa o 15 mm bliżej nawierzchni, ale za sprawą opcjonalnego, samopoziomującego się zawieszenia pneumatycznego, może zostać obniżone o kolejne 10 mm. Standardem za to są pakiet Sports Chrono Package oraz sportowy układ wydechowy.
Macan Turbo w pakiecie Performance może zostać wyposażony w wiele dodatków, takich jak zewnętrzny pakiet Turbo Exterior Package z 21-calowymi felgami 911 Turbo, światłami przednimi w technologii LED oraz systemem Dynamic Light System Plus. We wnętrzu może zagościć wyposażenie Turbo Interior z czarną skórą, poszczególnymi elementami wykończonymi alcantarą, specjalnym oświetleniem oraz detalami stworzonymi z kompozytów węglowych.
Dla osób szukających wrażeń w nieco skromniejszych dawkach, Porsche wprowadziło do gamy odmianę Macana z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 252 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pojazd w takiej konfiguracji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s i potrafi rozwinąć 229 km/h. Za to alternatywą dla Turbo może być GTS wprawiany w ruch za pośrednictwem 3-litrowej jednostki 360-konnej.
Polskie ceny Macana Turbo w pakiecie Performance nie zostały jeszcze ogłoszone. Z pewnością samochód będzie droższy od „zwykłego” Turbo, którego ceny startują z pułapu 383 843 zł.
Jak Wam się podoba jeszcze ostrzejsze Turbo?
Oceń artykuł