Pogoda
09.11.2018 12:15

Wynaleziono okulary z wbudowanym ad-blockiem

Twórcy okularów IRL inspirowali się kultowym filmem „Oni żyją” – główny bohater nosił w nim szkła, które pokazywały prawdę schowaną za wszechobecnymi banerami reklamowymi. Współczesna wersja gadżetu zaciemnia po prostu ekrany LCD.

okulary IRL
foto: kadr z wideo

Okulary IRL – czyli In Real Life – pozwalają dostrzegać w świecie wszystko oprócz napastliwych ekranów reklamowych. Osoby, które spoglądają na nie przez gadżet, widzą je jakby były wyłączone.

To sztuczka związana z polaryzacją światła emitowanego przez wyświetlacze LCD – odpowiednie filtry nie przepuszczają pochodzących z ekranów fotonów, w wyniku czego widać tylko czarną plamę.

Pamiętać przy tym trzeba, że okulary nie blokują dźwięku – nawet jeśli uda się uciec przed oglądaniem reklamy, to i tak może się okazać, że trzeba będzie jej wysłuchać

W prawdziwym życiu działanie okularów wygląda spektakularnie:

IRL – okulary blokujące reklamy

Korzystanie z okularów ma pomóc w zachowaniu odpowiedniego dystansu do technologii – z badań podawanych przez twórców IRL wynika, że Amerykanie patrzą na ekrany przez 11 godzin każdego dnia.

Gadżet chroni nie tylko przez niechcianymi obrazami – IRL to w pełni funkcjonalne okulary przeciwsłoneczne. Nosząc je dbamy więc nie tylko o zdrowie psychiczne, lecz także fizyczne.

Twórcy okularów z wbudowanym ad-blockiem przyznają, że ich gadżet działa przede wszystkim na ekrany telewizorów LCD/LED, jest też szansa na ukrycie obrazu na monitorach. Zastosowana metoda nie radzi sobie jednak z wyświetlaczami OLED.

irl_okulary_02

Pieniądze na uruchomienie produkcji okularów IRL były zbierane na Kickstarterze – celem było zgromadzenie 25 000 dolarów, wpłacono ponad 140 000 USD.

Cena okularów IRL została wyznaczona na 49 dolarów. Gadżet ma trafić do sprzedaży w kwietniu 2019 roku.

Używalibyście?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Gadżety