Pogoda
12.03.2019 16:02

Huawei zaliczył kolejną wpadkę wizerunkową. Nie przyznaje się do błędu

Huawei ponownie, po aferze z 2018 roku, zalicza wpadkę wizerunkową. Ponownie, do promocji aparatu w nowym smartfonie skorzystał ze zdjęć wykonanych profesjonalną lustrzanką.

huawei
foto: East News

Zdjęcia pojawiły się w kampanii mającej promować P30 Pro, wyposażony w obiektyw zmiennoogniskowy - co jest nowością w smartfonach. To nie pierwszy raz, kiedy Huawei wprowadza w błąd konsumentów w taki sposób - ostatnia głośna tego typu sytuacja miała miejsce w 2018 roku w reklamie Huawei Nova 3.

Huawei - nie pierwszy i nie ostatni

Co więcej, taka praktyka jest dość popularna w reklamach smartfonów. Podobne wpadki zaliczyli Nokia z modelem Lumia 920, czy Samsung z modelem Galaxy A8.

To jednak o Huawei było ostatnimi czasy najgłośniej. Firma najpierw promowała model P9 zdjęciami wykonanymi profesjonalną lustrzanką, potem reklamowała model Nova 3 zdjęciami ze stocka. Teraz sytuacja powtarza się z modelem P30 Pro, którego teaser pojawił się na profilu producenta na Weibo. Oczywiście, odbiorcy szybko dopatrzyli się, że wykorzystane przez Huawei zdjęcia nie są tak naprawdę wykonane P30 Pro. Huawei zaktualizował wpis o stosowny dopisek, nie przeprosił jednak za początkowe wprowadzenie w błąd.

Trzeba przyznać, że jeśli chodzi o rynek smartfonów Huawei ostatnio poczynia sobie całkiem nieźle. Zaawansowany fotograficznie model P9 został bardzo dobrze przyjęty, potem pojawiały się coraz bardziej zaawansowane modele. Ostatnio, Huawei zaprezentował model Mate RS Porsche Design za 9000 zł, oraz Mate X z elastycznym ekranem.

Huawei P30 Pro na horyzoncie

P30 Pro ma zadebiutować oficjalnie w marcu 2019 roku, jednak już teraz sporo wiadomo na ich temat. Flagowiec ma zostać wyposażony m.in. w potrójny moduł aparatu, umożliwiający optyczny zoom.

[AKTUALIZACJA]

Otrzymaliśmy oficjalne stanowisko Huawei w tej sprawie:

"

Grafiki wykorzystane w kampanii teaserowej są materiałami promocyjnymi i ich celem jest zwrócenie uwagi na unikalne funkcje fotograficzne smartfonów z nowej serii Huawei P30. Plakaty są artystyczną wizualizacją nowych funkcji i nie powinny być interpretowane jako wykonane nowym modelem telefonu. Firma Huawei jest właścicielem licencji na wykorzystanie obrazów w kampanii. "

Marcin Czajkowski
Tagi: Technologia Mobile Huawei