23.08.2018 11:11

CD-Action nie będzie już dodawać płyt z grami

Coś się kończy, coś się zaczyna – czasopismo, które przez lata rozpieszczało graczy prezentując im na dodawanej do wydania płytki pełne wersje gier, właśnie poinformowało o wycofaniu się z tej formuły.

CD-Action
foto; materiały prasowe

CD-Action bez CD (a właściwie DVD) pojawi się w sprzedaży jeszcze w sierpniu. Numer 10/2018 będzie pierwszym, w którym kupujący nie znajdą płyt – czasopismo doszło do wniosku, że dziś całkiem spora grupa graczy nie ma nawet napędu optycznego w swoim komputerze, próba kuszenia ich DVD z pełną wersją gry może więc nie być do końca skuteczna.

Nie oznacza to jednak, że czytelnicy CDA nie dostaną zwyczajowych prezentów – zmienia się tylko sposób ich dostarczania. W numerze znajdować się będzie bowiem zdrapka z kodami umożliwiającymi pobranie pełnych wersji tytułów ze Steama.

Aby uczcić porzucenie płyt jako nośników gier, CDA dostępy będzie w promocji w niższej cenie, wynoszącej 9,99 zł. To promocja – następne numery będą zapewne sprzedawane po zwyczajowej cenie.

CD-Action bez płyt DVD

Co ciekawe, brak CD w CD-Action może być tylko krótkotrwałym skokiem w bok – czasopismo zamierza dokładnie monitorować opinie i reakcje czytelników, i jeśli okaże się że zdradzenie wieloletniej tradycji nie spotka się ze zrozumieniem wśród fanów, nie wyklucza powrotu do sprzedawania płytek.

CD-Action zrewolucjonizowało rynek czasopism o grach komputerowych, gdy do tytułu zaczęto regularnie dodawać płytki z pełnymi wersjami gier. Były to oczywiście bardzo różne produkcje – zdarzały się światowe hity odkurzane po latach, były też niszowe produkcje, które trafiały głównie do serc miłośników Indie.

Czasy się zmieniają i media muszą się do nich dostosowywać. Jeśli tego nie zrobią – znikają z rynku. Tak stało się z młodzieżowym Bravo, które przegrało walkę z internetem i Instagramem, okazało się także, że dziś nie ma już miejsca na kanał Viva Polska.

Z drugiej strony, wraca moda na retro. Na imprezie Pixel Heaven pojawiały się wydania specjalne starych czasopism (między innymi Top Secretu i Bajtka), a Orlen jest podobno coraz bliższy decyzji o powrocie do marki CPN.

Jak najczęściej instalujecie gry?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Duperele