06.09.2018 13:12

Netflix zaatakuje nas gadżetami związanymi ze swoimi produkcjami

Gigant streamingowy zatrudnił Christie Fleischer, która będzie odpowiedzialna za przygotowanie gadżetów i przemiotów kolekcjonerskich dla fanów „Stranger Things”, „Narcos” i innych seriali i filmów od Netfliksa.

Netflix
foto: materiały prasowe

Parki rozrywki, gadżety, koszulki, figurki i hotele to świetne źródła dochodów, zwłaszcza jeżeli masz prawa do takich marek, jak „Star Wars”, „Jurassic Park” albo „Pokemon”. Wie o tym Disney, Universal, a także Nintendo. Wygląda na to, że przekonać się o tym na własnej skórze chce również Netflix, który planuje wejście na nowy rynek - rynek sprzedaży.

Tak możemy wywnioskować po decyzji o zatrudnieniu Christie Fleischer, która została szefową drużyny globalnych produktów konsumenckich. Kobieta pracowała już na podobnej pozycji dla Disneya i według Netfliksa, Fleischer będzie zarządzała sprzedażą licencjonowanych produktów, wydawaniem gadżetów, gier, a także „eksperymentalnymi imprezami”.

Powstaną oficjalne gadżety Netfliksa

Streamingowy gigant szukał odpowiedniej osoby przez prawie cały rok, a opis stanowiska zakładał, że pracownik będzie odpowiedzialny za sprzedaż i zarządzanie „książkami, komiksami, grami, zabawkami oraz odzieżą”. Krótko mówiąc wszystkim tym, na czym można dość szybko i dość prosto zarobić naprawdę duże pieniądze. Netflix próbował już oczywiście tworzyć kampanie we współpracy z innymi firmami, jak np. seria ubrań ze „Stranger Things”, która pojawiła się w Hot Topic, ale przychody z tych akcji to wciąż „groszowe sprawy”, gdy porówna się je do Disneya, który zarabia rocznie około 7 miliardów dolarów na gadżetach związanych ze „Star Wars”.

Netflix ma jednak ogromny potencjał - według ostatnich informacji platforma ma około 130 milionów użytkowników na całym świecie. Każdy z nich jest potencjalnym klientem, a sama ich liczba wciąż się zwiększa. Międzynarodowy charakter streamingowego giganta to coś, co przyciągnęło Fleischer, która w oficjalnym oświadczeniu prasowym obiecała, że wraz ze swoją drużyną będzie się starała zrewolucjonizować rynek gadżetów:

"

Dzięki niesamowitym filmom i serialom, które powstają w każdym zakątku świata, my mamy szansę prawdziwie zrewolucjonizować sposób, w który ludzie przywiązują się z bohaterami i programami. Dzięki wolności artystycznej i globalnej widowni, mamy ogromne szanse na to, by zapewnić widzom jedyne w swoim rodzaju doświadczenia, gdziekolwiek na świecie są. "

Ciekawe kiedy do sprzedaży trafią pierwsze oficjalne gadżety Netfliksa. Strzał w ciemno - tegoroczny okres świąt bożonarodzeniowych wydaje się być prawdopodobny. Jak mówi stare powiedzenie: pożyjemy, zobaczymy. 

Który park rozrywki chcielibyście zobaczyć bardziej?

Kamil Kacperski
Tagi: #Duperele #Netflix