27.08.2018 11:08

Procter & Gamble chce opatentować WTF, LOL, NBD i FML

Jeśli urząd patentowy przychyli się do wniosku korporacji, już niedługo na rynek mogą trafić sygnowane popularnymi internetowymi skrótami LOL, WTF, NBD i FML mydła, detergenty oraz odświeżacze powietrza.

płyn do naczyń WTF i LOL
foto: Kristian Ovaska, CC BY-SA 2.5

Dlaczego ktoś chciałby myć się mydłem „f*ck my life”, prać w proszku „no big deal”, rozkoszować się zapachem „laughing out loud” i myć naczynia płynem „what the f*ck” do końca nie wiadomo - Procter & Gamble stwierdził jednak, że widzi potencjał internetowych akronimów w walce o pieniądze millenialsów.

Korporacja złożyła wniosek o zastrzeżenie skrótów WTF, LOL, NBD i FML w kwietniu 2018 roku. W dokumencie można wyczytać tylko, że Procter & Gamble chce opatentować używanie tych akronimów w nazwach mydła, detergentów i odświeżaczy powietrza.

Produkty zawierające w nazwie znajome skróty mają podobno przyciągać osoby, które nie ukończyły jeszcze 35. roku życia – nie wiadomo jeszcze, czy Procter & Gamble ma w planach wprowadzenie zupełnie nowych marek, czy też oznaczenia miałyby znaleźć na specjalnych wersjach już obecnych w sprzedaży produktów.

Patent na WTF, LOL, NBD i FML – nowe marki mydła i proszku do prania?

Według komentatorów, ruch został zainicjowany przez nowego członka zarządu P&G, który stwierdził, że nowe pokolenie chce produktów, z którymi mogą poczuć się emocjonalnie związani.

Znane skróty mogą posłużyć do sprzedania idei, że z problemami takimi jak plamy na ubraniach można poradzić sobie, nawet jeśli ich pojawienie się jest tajemnicą kalibru WTF i pojawiły się akurat na wyjściowym ubraniu w jednym z nielicznych momentów, gdy było potrzebne – FML.

Małe szanse na opatentowanie WTF

Nie wiadomo jeszcze, kiedy wniosek zostanie rozpatrzony – szanse na jego zatwierdzenie wydają się być jednak dość małe. Procter & Gamble nie jest pierwszym przedsiębiorstwem, które wpadło na pomysł zagarnięcia dla siebie marketingowego potencjału internetowej gwary – jak wynika ze statystyk urzędu patentowego w USA, wcześniej złożono już 246 aplikacji o opatentowanie „LOL”, przeprowadzono 147 prób zastrzeżenia dla siebie„WTF”, 71 razy przedłożono wniosek o przyznanie wyłącznych praw na wykorzystywanie NBD, a po FML zdecydowano się sięgnąć 61 razy.

Nie wszystkie wnioski zostały jeszcze rozpatrzone – te, które zostały, solidarnie otrzymały odpowiedź odmowną. Urzędy nie zawsze jednak kierują się rozsądkiem - dlatego Apple mogło zostać oskarżone o złamanie patentu na dzwonienie z telefonu.

Co sądzicie o próbie opatentowania internetowych skrótów?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Duperele