02.05.2019 10:46

CD Projekt szykuje się na 25. urodziny. Z dumą pokazał reklamy, których powinien się wstydzić

Lata 90. XX wieku to czas Dzikiego Zachodu na polskim rynku gier – sprzedaż legalnych tytułów wciąż jeszcze jawiła się jako egzotyka i nikt nie krył się z faktem, że oferuje pirackie kopie. W takim otoczeniu zadebiutował CD Projekt, który też ma co nieco na swoim sumieniu.

Geralt i Ciri
foto: kadr z wideo

Polskie studio nie boi się opowiadać o swoich korzeniach – w krótkim, nakręconym przez Sony filmie pokazującym początki CDP założyciele wprost przyznali, że impulsem do rozpoczęcia działalności był miły gest Greka, który podesłał im kasetę z grami, mimo że nie mieli nic na wymianę.

Gdy okazało się, że w Polsce jest głód na gry i sprzedaż rośnie, aż miło, zapadła decyzja o sformalizowaniu działalności i założeniu spółki CD Projekt. Działo się to w czasach, w których batalię o przejęcie rynku nośników danych zaczęły płyty CD – stąd wzięła się nazwa dystrybutora, który chciał podkreślić w ten sposób swoją nowoczesność.

Wczesne lata kapitalizmu wyróżniały się dość ciekawą z dzisiejszego punktu widzenia estetyką – praktycznie we wszystkim można było dostrzec siermiężność odziedziczoną z poprzedniego ustroju. Przed wątpliwymi z dzisiejszego punktu widzenia wyborami nie ustrzegła się także nowoczesna branża dystrybucji gier, o czym przypomina szykujący się do obchodzenia ćwierćwiecza działalności CD Projekt.

Tak wyglądały bowiem jedne z pierwszych reklam CDP umieszczonych w ówczesnej prasie branżowej:

Marcin Iwiński
Marcin Iwiński
Przeczytaj także PlayStation nakręciło krótki film dokumentalny o historii CD Projekt RED

25. urodziny CD Projekt – promocje dla graczy?

Dziś CD Projekt RED jest prawdziwym gigantem branży gier – wszystko dzięki Wiedźminowi, który odniósł oszałamiający sukces na całym świecie. Dziki Gon został co prawda wydany w 2015 roku, jednak Geraltowi udaje się czasem zerwać z nudą emerytury i podjąć małą fuchę na boku – tak jak było to ostatnio w ramach występów gościnnych w Monster Hunter: World.

25. rocznica powstania spółki może być okazją do przeprowadzenia promocji dla graczy, którzy chcieliby zaznajomić się z wszystkimi tytułami polskiego studia płacąc za nie mniej niż zazwyczaj, wydaje się też dobrym terminem na zdradzenie nowej gry, w której znajdzie się Geralt.

CDP podgrzewa atmosferę, dzieląc się pracami fanów.

Zobacz także: >> CDP o pracach nad Cyberpunkiem 2077: „staramy się przewidzieć najgłupsze rzeczy, jakie zrobią gracze” <<

Prezentem dla graczy może być także opublikowanie nowych informacji na temat wyczekiwanego Cyberpunka 2077 – CDP przestało dzielić się wieściami o swojej nowej grze, koncentrując się na wymyślaniu, jakie głupie pomysły mogą przyjść do głowy graczom.

Jaki prezent chcielibyście dostać od CD Projektu?

Tagi: Gry