16.07.2019 15:38

Cyberpunk 2077: CD projekt Red mówi o ścieżkach życia prowadzonych postaci

W Cyberpunku 2077 wszystkie wybory podejmowane przez gracza mają znaczenie dla rozgrywki. Dotyczy to już pierwszych kliknięć dokonywanych jeszcze na ekranie wyboru postaci. 

Cyberpunk 2077
foto: materiały prasowe CD Projekt RED

CD Projekt RED potrafi w nieskończoność opowiadać o tym, jak czyny graczy wpływają rozwój fabuły w grze.

Mówił o tym Keanu Reeves na prezentacji E3, opowiadając o swoim zaangażowaniu w polską superprodukcję i roli Johnny’ego Silverhanda.

Keanu Reeves jako Johnny Silverhand
Keanu Reeves jako Johnny Silverhand
Przeczytaj także Cyberpunk 2077: Keanu Reeves jako Johnny Silverhand. Kim jest ta postać?

Chęć dania graczom jak największej swobody jest przyczyną, przez którą prace nad polską superprodukcją trwają tak długo. CD Projekt RED anonsował projekt jeszcze w 2013 roku, na pierwsze publiczne informacje o tytule trzeba było czekać do 2018 roku.

Twórcy postarali się, żeby w Cyberpunku 2077 można było zrobić niemal wszystko. Wprowadzono tylko kilka wyjątków – na przykład nie można zabijać dzieci.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Przeczytaj także Cyberpunk 2077 wprowadza granice dla graczy. Nie można będzie zabijać dzieci

W zamian za cierpliwość gracze otrzymają do poznawania świat, który ma tęsknić własnym życiem i nie koncentrować się tylko na V, postaci prowadzonej przez gracza. NPC mają jednak reagować na zdobytą przez nas reputację i w zależności od wcześniejszych działań modyfikowań swoje nastawienie do gracza.

Cyberpunk 2077 - duże znaczenie wyboru ścieżki życiowej postaci

Wpływ na możliwe interakcje z poszczególnymi postaciami niezależnymi i frakcjami ma już samo wybranie „ścieżki życiowej”, czyli historii stojącej za głównym bohaterem.

Jak się okazało, każda z nich owocuje zobaczeniem innego rozpoczęcia Cyberpunka 2077. W grę trzeba będzie zagrać wiele razy, żeby poznać wszystkie jej sekrety.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Przeczytaj także Cyberpunk 2077 będzie miał kilka zakończeń oraz kilka rozpoczęć

Nie światła na mechanizmy kryjące się za wolnością gracza rzucił Mateusz Tomaszkiewicz, reżyser zadań w Cyberpunku 2077.

Dobrze widoczne mają być rezultaty rozwijania postaci. W miarę ulepszania poszczególnych umiejętności odblokowywane będą nowe opcje interakcji z NPC, umożliwiające doświadczenie danego wycinka fabuły na różne sposoby.

Zobacz także: Cyberpunk 2077: co CD Projekt RED ukrył w prezentacji gry? 

Jaką ścieżkę życia zamierzacie wybrać w Cyberpunku 2077?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Gry Cyberpunk 2077