30.04.2019 12:39

Cyberpunk 2077 ma oferować nieliniowość na zupełnie nowym poziomie

Cyberpunk 2077 ma być według CD Projekt RED przełomem w dawaniu wolności graczom – każda rozgrywka ma być dzięki temu indywidualną historią będącą wynikiem wyborów podejmowanych w misjach i rozwoju postaci. Wiedźmin 3 w porównaniu do Cyberpunka to pikuś.

Cyberpunk 2077
foto: materiały prasowe

Polskie studio dawało już wcześniej do zrozumienia, że Cyberpunk 2077 ma zrewolucjonizować sposób przekazywania historii w grach. Pierwsza prezentacja wczesnej wersji pokazała, że do stawianych przed graczami zadań można podchodzić na wiele różnych sposobów, zależnych od fantazji gracza.

CD Projekt RED zdradził, że takie podejście wymaga ogromu pracy projektantów zadań, którzy muszą przewidzieć wszystkie głupie pomysły, jakie mogą strzelić do głowy graczom. Wszystko po to, żeby stały się one częścią opowiadanej historii i wpływały na sposób, w jaki prowadzona postać jest postrzegana przez NPC.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Przeczytaj także CDP o pracach nad Cyberpunkiem 2077: „staramy się przewidzieć najgłupsze rzeczy, jakie zrobią gracze”

Jednym z przejawów dowolności w przechodzeniu tytułu jest fakt, że ciężko będzie natrafić na ekran informujący o końcu gry – jeśli gracz nie podoła wykonaniu jakiegoś zadania, to będzie musiał liczyć się z poniesieniem konsekwencji, na przykład spadku reputacji.

Dzięki wywiadowi udzielonemu przez Mateusza Tomaszkiewicza, głównego projektanta zadań w Cyberpunku 2077, dowiedzieliśmy się nieco więcej o wkomponowanej w grze wolności wyborów.

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077
Przeczytaj także Cyberpunk 2077 – nawet pięć różnych możliwości ukończenia poszczególnych zadań

Cyberpunk 2077 – wszystkie chwyty graczy będą dozwolone

Wiedźmin 3 pokazał, jak bardzo decyzje podejmowane przez gracza mogą wpłynąć na przebieg opowiadanej historii – w gruncie rzeczy jednak zadania stawiane przed graczem można było przejść tylko w sposób liniowy, podążając po ścieżce zaprojektowanej przez CDP. W Cyberpunku 2077 opcji radzenia sobie z poszczególnymi sytuacjami ma być znacznie więcej.

"

Sposoby, na jakie można ukończyć misje, zależą od tego, jak gracz rozwijał prowadzoną postać, jakiego wyposażenia używa itp. To sprawia, że nowa gra jest inna niż Wiedźmin 3. W Wiedźminie mieliśmy nieliniową narrację przerywaną przez liniową mechanikę rozgrywki. Tym razem także gameplay jest nieliniowy, co znacznie zwiększa skomplikowanie przygotowywanych misji. "

CD Projekt RED zdradził wcześniej, że każde z zadań można będzie ukończyć na kilka różnych sposobów – zazwyczaj mówi się o 3 do 5 różnych ścieżek czekających na graczy.

Zobacz także: >> Cyberpunk 2077 będzie najlepiej sprzedającą się grą wszech czasów <<

Postępy, jakie CD Projekt RED poczynił w pracy nad Cyberpunkiem 2077 przez rok będzie można zobaczyć już w czerwcu 2019 roku – gra zostanie pokazana na targach E3, podobno dowiemy się także, kiedy spodziewać się oficjalnej premiery gry.

Jak podoba się Wam wizja robienia głupich rzeczy w Cyberpunku 2077?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Gry Cyberpunk 2077