10.09.2019 11:18

Cyberpunk 2077: nad zadaniami pobocznymi pracuje cały osobny zespół

Świat Cyberpunka 2077 ma żyć własnym życiem, do którego będzie można się przyłączyć. „Uliczne historie” pozwolą zagłębić się w uniwersum wykonując mniej ważne z punktu widzenia fabuły zadania, które jednak mają zapaść w pamięć graczom.

Cyberpunk 2077
foto: materiały prasowe CD Projekt RED

Diabeł tkwi w szczegółach. Co z tego, że pieczołowicie przygotuje się model świata i wypełni go postaciami NPC, jeśli gracz szybko zorientuje się, że to tylko puste wydmuszki, z którymi nie można wchodzić w żadne interakcje.

CD Projekt RED zdaje sobie z tego sprawę, dlatego też stworzono specjalny zespół, który ma tchnąć w sterowane przez komputer postacie nieco życia i dać im raison d'être. W rezultacie gracze mogą się spodziewać, że NPC mają powód, żeby znajdować się akurat w tym miejscu i w tym czasie, dbając po prostu o swoje interesy.

Keanu Reeves jako Johnny Silverhand
Keanu Reeves jako Johnny Silverhand
Przeczytaj także Cyberpunk 2077: Keanu Reeves jako Johnny Silverhand. Kim jest ta postać?

Napotykane przygodnie postaci nie będą co prawda zarysowane z takim rozmachem jak grany przez Keanu Reevesa Johnny Silverhand, jednak twórcy Cyberpunka 2077 są zdanie, że „nawet najprostsze zadania do wykonania mogą być zabawne i ekscytujące, jeśli opakuje się je w ciekawą historię”.

CD Projekt RED stworzył cały zespół do prac nad zadaniami pobocznymi

Tworząc Cyberpunka 2077 polskie studio korzysta z doświadczeń, jakie zdobyło podczas prac na Wiedźminem 3.

"

Po Dzikim Gonie stworzyliśmy zupełnie nowy zespół, ekipę od otwartego świata, którego zadaniem jest zapełnianie go małymi, ale mającymi znaczenie historiami. Chcemy, żebyście mogli realizować wiele małych zleceń w całym mieście. Wszystkie mają być świetne i na swój sposób unikalne. "

CDPR chwali się, że nie tylko zadania główne, ale i samo poznawanie fabuły ma być nieliniowe. Polskie studio stara się dać graczom jak najwięcej swobody i wolności w świecie Cyberpunka 2077, projektując kilka różnych sposobów na ukończenie każdego zadania.

Czasem oznacza to konieczność zastanowienia się, na jakie „głupie pomysły” mogą wpaść w danym momencie gracze i sprawdzenie, czy uda się zaimplementować je w systemie zadań gry, którego zadaniem jest konsekwentne wskazywanie, jak dany wybór wpłynął na postrzeganie V przez frakcje walczące o wpływy w Night City.

Zobacz także: CDP o pracach nad Cyberpunkiem 2077: „staramy się przewidzieć najgłupsze rzeczy, jakie zrobią gracze” 

Robicie zadania poboczne, czy skupiacie się tylko na fabule?

Tagi: Gry Cyberpunk 2077