17.11.2017 12:43

EA tymczasowo usunęła mikrotransakcje z „Star Wars: Battlefront 2”

Kluczowym słowem jest „tymczasowo”, bo płatności powrócą, ale w mniej inwazyjnej formie. Nie mniej jednak, skaza pozostanie.

EA tymczasowo usunęła mikrotransakcje z „Star Wars: Battlefront 2”
foto: materiały prasowe + inwencja twórcza

Wczoraj w nocy dyskusje pomiędzy szefem Disney, Bobem Igerem, a prezesem EA, Andrew Wilsonem, musiały być bardzo elektryzujące. Jak to mówi jednak klasyczna piosenka Budki Suflera „a po nocy przychodzi dzień, a po burzy spokój” i nie inaczej jest w tym wypadku.

Wielu graczy zarzucało nowej produkcji wprowadzenie systemu pay-to-win. Aby uciąć napływ negatywnych opinii o grze, twórcy uknuli sprytny plan. Mianowicie panowie między sobą ustalili, że DICE, czyli twórcy „Star Wars: Battlefront II” mają wyłączyć możliwość zakupów w grze, a następnie przerobić system kupowania „lootboxów”:

"

Nadchodzi dzień światowej premiery, więc oczywistym jest, że coraz więcej graczy będzie wyszukiwało wady. Dotarły do nas głosy, że płacący gracze mają przewagę nad tymi, którzy nie chcą wydawać dodatkowych pieniędzy. Według wielu, jest to ogromna rysa, która oprócz tego zbiera bardzo dobre opinie.

NIGDY NIE MIELIŚMY CZEGOŚ TAKIEGO NA MYŚLI. PRZEPRASZAMY, ŻE WAS ZAWIEDLIŚMY.

Słyszymy was głośno i wyraźnie, dlatego też wyłączyliśmy zakupy w grze. Teraz skupimy się na słuchaniu, ulepszaniu i szlifowaniu rozgrywki. W skrócie – kupowanie kryształów zostało wyłączone, co oznacza, że rozwój postaci jest dostępny tylko przez granie w grę. Możliwość zakupu kryształów zostanie dodana w późniejszym terminie, kiedy w końcu zdecydujemy jakie wprowadzić zmiany. Więcej szczegółów niebawem. "

Cóż, ciekawe w jaki sposób panie i panowie z DICE rozwiążą ten poważny problem. Prawdopodobnie teraz mikrotransakcje będą służyły tylko i wyłącznie do kupowania zmian stylistycznych dla postaci, a nie do ulepszania „rynsztunku” bohaterów. Nie mniej jednak na świecie mówi się o „zwycięstwie graczy nad EA”, więc ludzie wydają się być zadowoleni.

„Star Wars: Battlefront II” ukazał się dzisiaj, 17 listopada 2017 roku. Gra dostępna jest na konsole PS4 oraz Xbox One, a także na komputery osobiste.

Kamil Kacperski
Tagi: Gry Star Wars: Battlefront