06.09.2018 17:55

Gracze oszaleli na punkcie polskiej okultystycznej karcianki, w której walczy się o tron

Elekt, polska taktyczna okultystyczna gra karciana, najwyraźniej trafiła u nas na podatny mroczny grunt – wystarczył jeden dzień, żeby suma zebrana na stworzenie gry przekroczyła oczekiwania autorów.

karcianka taktyczna Elekt
foto: materiały prasowe

Elekt rozgrywa się w świecie Klanarchii – uniwersum, w którym przyjazna cywilizacja techniczna, jaką sobą prezentujemy, przegrała walkę o życie z inwazją sił nieczystych z przypadkowo otworzonego przez naukowców portalu.

Nie pomogła nawet broń atomowa – technika przegrała z siłami nadprzyrodzonymi. Nie znaczy to jednak, że ludzkość przegrała wojnę – dzięki opanowaniu magii przewaga znalazła się po stronie obrońców, co pozwoliło na osiągnięcie względnego spokoju.

"

Wybitne jednostki badały nowe fenomeny i wprowadzały cywilizację w arkana magii, w którą wcześniej nikt nie wierzył. Gdy po długiej i wyczerpującej walce opadł już bitewny kurz, niewiele pozostało z dawnego wspaniałego świata, błyszczącego chromem i rozbrzmiewającego słodką muzyką. Ludzie na nowo zaczęli bać się ciemności i tego co w sobie kryje. Zostali rozbici i rozgonieni po spustoszonym świece, ale zachowali resztki godności i przetrwali tworząc klany. "

Okultyści, którzy wygrali starcie z demonami, stworzyli Dominat – despotyczne państwo rządzone przez władającego magią Cesarza. Cesarz jest wieczny – ale jego tytuł noszą różne osoby. Obecny władca stał się słaby, a za tronem już ustawia się kolejka potencjalnych następców, gotowych walczyć o władzę na wszelkie możliwe sposoby.

Elekt – taktyczna gra karciana

To właśnie zdobycie tytułu Cesarza jest celem graczy (maksymalnie może ich być 4) ścierających się w grze karcianej Elekt. Cel uświęca środki – żeby zdobyć prawo do tronu, trzeba będzie mordować, spiskować, zdradzać i jeszcze raz mordować – tylko najsilniejszy i budzący największą grozę gracz jest godny zostania Cesarzem-Elektem.

"

W grze znajdują się trzy Strefy walk, do których gracze przydzielają swoje Jednostki z ręki. Jednostki te posiadają symbole Okultyzmu, Podstępu, Przemocy i Władzy (w różnych ilościach i kombinacjach). Przewaga w posiadaniu konkretnego symbolu pozwala aktywować związany z nim efekt np. zabicie Jednostki przeciwnika. Na końcu liczba posiadanych symboli Władzy decyduje o tym, kto zdobywa kartę leżącą w Strefie i przynależne jej Tytuły. Ten kto pierwszy zdobędzie wymaganą liczbę Tytułów, zostanie wybrany nowym Cesarzem i zwycięzcą gry. "

Elekt taktyczna gra karciana

Autorzy gry zadbali, żeby rozgrywka była dynamiczna i odmienna za każdym razem, co ma zwiększać jej atrakcyjność:

"

Strefy, do których przydzielamy Jednostki co rundę zmieniają swoje właściwości. Kombinacje tych właściwości wraz z ponad 30 unikatowymi zdolnościami Jednostek gwarantują regrywalność i konieczność dostosowania swojej taktyki z rundy na rundę. W każdej turze (łącznie z pierwszą) rekrutujemy nową Jednostkę Zaawansowaną, więc nasza ręka w każdej partii tęż będzie inna, pomimo tego że startujemy z tymi sami Jednostkami Podstawowymi. Grając w więcej niż 2 osoby możecie się też nastawić na negocjacje, które również dodają emocji. Nietrwałe sojusze będą się pojawiać i znikać jak fale, a gracz który za bardzo zbliży się do tronu, szybko ściągnie na siebie uwagę i stanie się wspólnym wrogiem reszty graczy. "

Premiera gry Elekt jest przewidziana na kwiecień 2019 roku.

Zagracie o cesarski tron?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Gry