03.10.2018 11:03

Awaria Instagrama - użytkownicy Androida byli odcięci od serwisu

Nie minęły jeszcze echa wielkiego włamu na 50 mln kont Facebooka, a tymczasem Instagram całkowicie przestał działać, wywołując panikę wśród użytkowników. Z awarii nic nie robili sobie właściciele iPhone’ów. Przypadek?

Instagram
foto: materiały prasowe

Wielkie hakowanie Facebooka stało się możliwe dzięki odkryciu błędu, który umożliwiał wejście na cudze konto. Portal społecznościowy wciąż jeszcze nie podał dokładnych danych po ataku, przyznał jednak, że zw względów bezpieczeństwa wylogował 50 mln użytkowników, a kolejnym 40 mln zresetował sesję, tak by po ponownym wejściu na stronę musieli się od nowa zalogować.

Minęło zaledwie kilka dni i internet został porażony po raz kolejny – tym razem wielką awarią Instagramu, który należy do Facebooka. Pozbawieni dostępu do swoich kont internauci zaleli Twittera wpisami z hasztagiem #instagramdown – jeśli przeanalizować ich treści, można dojść do przekonania, że znalazło się całkiem sporo grono uzależnionych.

Awaria Instagrama – co się stało?

Próba wejścia na stronę internetową Instagramu kończyła się komunikatem o błędzie serwera, aplikacja na Androida nie uruchamiała się do końca, wychodząc do ekranu głównego smartfona zanim udało się załadować program.

Chwilowym rozwiązaniem było przeinstalowanie aplikacji bądź wyczyszczenie pamięci podręcznej – po takiej akcji można było przez jakiś czas korzystać z Instagramu, później kłopoty powracały.

Problem dotyczył całego świata – w żałobie pogrążali się użytkownicy Instagrama z Europy, Stanów Zjednoczonych i Japonii. Niepokojącą dla użytkowników serwisu zrobiło się także w Polsce.

instagram_down_01

Kłopoty z dostępem do Instagramu trwały około godziny – w tym czasie pracownikom serwisu społecznościowego udało się rozwiązać problem. To już druga awaria Instagramu w ciągu miesiąca.

Przyczyny awarii nie są jeszcze znane – najbardziej prawdopodobny wydaje się był błąd w działaniu serwera, czy to wywołany wewnętrznie przez nieznany wcześniej błąd w oprogramowaniu, czy też wymuszony przez próbę włamania z zewnątrz.

Poprosiliśmy o komentarz u źródła - oto odpowiedź, która otrzymaliśmy od Biura Prasowego Facebooka:

"

Wiemy, że część użytkowników miała trudności z dostępem do Instagramu. Pracowaliśmy intensywnie, aby jak najszybciej uporać się z tym problemem i został on już rozwiązany. "

Sam Instagram na razie milczy na temat zdarzenia – zarówno na swoim profilu na Twitterze, jak i oficjalnym koncie na samym sobie.

A Wam Instagram działał?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Internet