17.01.2018 13:18

„Był pan jedynym grzybem, jaki u nas przebywał”. Kolejny polski hotel mści się za negatywną opinię w internecie

Po aferze z początku stycznia 2018 z pensjonatem Willa Karpatia w Zakopanem w roli głównej, która rozeszła się lotem błyskawicy po całym kraju, kolejny hotel postanowił podjąć się walki o tytuł najbardziej „bucowatego” miejsca dla gości.

„Był pan jedynym grzybem, jaki u nas przebywał”. Kolejny polski hotel mści się za negatywną opinię w internecie
foto: screen z Google Street Viev / screen z booking.com

Okryta niechlubną sławą Willa Karpatia wzbudziła wielkie oburzenie w całej Polsce. Zaczęło się od postu, w którym klientka hotelu narzekała na poziom obsługi oraz rozbieżność obietnic składanych w ofercie od rzeczywistości. Wpis zabolał bardzo pracownika hotelu zajmującego się prowadzeniem profilu na Facebooku, a udzielona odpowiedź zapisała się złotymi zgłoskami w historii społecznościowych public relations. Niestety, raczej w rozdziale o tym, czego nie powinno się robić.

Gościniec Graf w Karpaczu i Afera Grzybowa

Wydawać by się mogło, że ogromna krytyka właścicieli hotelu powinna być wystarczającą przestrogą dla wszystkich, których biznes związany jest z wynajmem pokojów. Okazuje się jednak, że to jedynie próżne nadzieje, bowiem Gościniec Graf w Karpaczu w serwisie Booking.com oraz na swoim fanpage'u na Facebooku pozwala sobie na zachowanie wobec gości, które według większości standardów świadczenia jakichkolwiek usług jest kompletnie niedopuszczalne. 

Wśród odpowiedzi Gościńca Graf na portalu booking.com można między innymi przeczytać takie zdania, jak:

  • „(...) odnośnie grzyba to był Pan jedynym grzybem jaki u nas przebywał a owy smród ustał jak Pan wyjechał, proszę kolejnym razem dokładnie czytać co się rezerwuje (...)”
  • „Jak się nie podoba to należy opuścić lokal choćby tylko po to aby potem złośliwie nie pisać bzdur (...)”
  • „(...) szkoda że nie powiedziała Pani o tym jak rozmawialiśmy, była Pani miła ale i tak wyczułem zawiść i dwulicowość (...)”

Przykłady można zobaczyć na poniższych screenach:

2
12

Gościniec Graf w Karpaczu wydaje oświadczenie

W związku z dyskusją, która pojawiła się na portalu Wykop.pl, jak i artykułami na temat sposobu komunikacji właścicieli z gośćmi, na oficjalnym fanpage'u Gościńca Graf w Karpaczu pojawiło się oficjalne oświadczenie. Właściciele twierdzą w nim, że nie odpowiadali osobiście za komunikację w social mediach, lecz zajmowała się tym „osoba której powierzono obsługę internetu, która nie jest związana z firmą”. W takie wyjaśnienia Gościńca Gryf nie wierzy jednak zdecydowana większość internautów. 

W galerii znajdziecie więcej screenów, na których widać kontrowersyjne odpowiedzi zarządzających Gościńcem Graf w Karpaczu:

Justyna Kierzkowska
Tagi: Internet