12.02.2018 16:30

Empik sprzedawał drona z obniżką o 5500 zł - teraz nie chce wydać towaru

To się nazywa wpadka – kosztujący 7900 zł dron DJI Mavic Pro Fly More Combo można były kupić na stronie Empiku za 2400 zł. Sklep przyjął i potwierdził zamówienia, które teraz masowo anuluje.

Empik sprzedawał drona z obniżką o 5500 zł - teraz nie chce wydać towaru
foto: zrzut ekranu

Na takie właśnie chwile liczą łowcy internetowych okazji. W ofercie Empiku pojawił się przeceniony o 70% profesjonalny dron DJI Mavic Pro Fly More Combo. Możliwość oszczędzenia 5500 złotych kusiła, zamówienia posypały się więc dziesiątkami, jeśli nie setkami.

Kupujący otrzymali potwierdzenie zawarcia transakcji i już witali się z gąską, gdy Empik postanowił uchronić się przed ogromnymi stratami i po prostu anulował zamówienia.

Okazja czyni łowcę

To nie pierwszy raz, gdy polscy internauci rzucają się na zakupy kuszące ceną zbyt atrakcyjną, żeby w nią wierzyć. O przedsiębiorczości użytkowników sieci mógł przekonać się na przykłąd sklep Morele.net, który wystawił na stronie komputery gamingowe warte 8000 zł w cenie wynoszącej… 10 zł.

W kilka godzin zostało złożonych ponad 2000 zamówień, przez co potencjalne straty sklepy mogły sięgnąć nawet 16 mln zł.

Innym razem łowcy okazji wypatrzyli na stronie Mediaexpert.pl telefony Xiaomi Mi A1 w cenie zaledwie 499 zł za sztukę – bliźniaczy model na tej samej stronie był oferowany za 1100 zł. Także i w tym przypadku posypały się zamówienia.

Oferta na stronie Empiku także prezentowała się nad wyraz atrakcyjnie – siec sklepów znana jest z oferowania takich (a nawet wyższych) rabatów, wyglądało więc na to, że kupujący mają do czynienia z prawdziwą (w więcej niż jednym znaczeniu tego słowa) okazją.

Zakupów nie będzie

Sklepy internetowe starają się zabezpieczyć przed ludzkimi błędami i wystawianiem produktów w cenach, które przyniosą im straty. Odpowiadają za to odpowiednie zapisy w regulaminie, regulujące sposób przeprowadzania transakcji (w przypadku Morele.net kliknięcie przycisku „kupuj” jest rozumiane jako zachęta do rozważenia przez sklep propozycji sprzedaży) i wskazujący sposób działania, jeśli wybranego produktu nie można dostarczyć (Mediaexpert wskazał, że nie istnieje model Mi A1 mający 16 GB pamięci wewnętrznej).

Podobne zabezpieczenie ma w swoim regulaminie także Empik:

"

W przypadku braku w Magazynie zamówionego produktu lub braku możliwości realizacji zamówienia Klienta z innych przyczyn, w tym także, jeśli zakup ich od dostawców Empik, nie będzie możliwy w czasie przewidzianym na realizację zamówienia, Empik poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na wskazany przez Klienta adres e-mail lub przekaże informację drogą telefoniczną na numer wskazany przez Klienta, w terminie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. W takim przypadku zamówienie jest anulowane. "

Klienci, którzy dokonali zakupu zastanawiają się, czy składający zamówienie jako pierwsi mogą liczyć na otrzymanie drona, a anulacje transakcji zostały wygenerowane po rzeczywistym wyczerpaniu zapasów magazynowych, czy też Empik wykorzystał zapis w regulaminie do wyjścia obronną ręką z niekorzystnych umów sprzedaży sprzętu.

Co robicie widząc taką promocję?

Szeroki wybór dronów dalekiego zasięgu

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Internet