Facebook otwiera nowe biuro w Warszawie
Popularny serwis społecznościowy wybrał Warszawę jako siedzibę nowej kwatery głównej na kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Celem biura będzie sprzedaż reklam w naszym regionie.

Robert Bednarski - dyrektor Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią - podkreśla, że nowy etap funkcjonowania serwisu w naszym kraju otworzy ciekawe możliwości marketingowe dla polskich firm każdego rozmiaru – od najmniejszych do gigantów.
Szef biura zadeklarował chęć pomagania przedsiębiorstwom w zaistnieniu w lokalnej przestrzeni społecznościowej. Szczegóły oferty nie zostały jeszcze zdradzone, można się jednak spodziewać doradztwa w sprawie jak najlepszego wykorzystania możliwości Facebooka.
Bednarski jako główny trend wyznaczający kierunki pracy polskiego biura wskazał rosnącą popularność usług mobilnych. W grudniu 2015 roku 1,44 mld użytkowników korzystało z Facebooka poprzez smartfony i tablety. Co najważniejsze – mobilna działalność marketingowa przynosi 80% przychodu reklamowego serwisu.
Nowe, mobilne rozwiązania były już testowane przez Facebooka w Polsce. Bednarski przywołuje jako przykład akcję przeprowadzoną razem z Allegro, w trakcie której wykorzystano mechanizm Canvas.
Po kliknięciu w reklamę użytkownikowi wyświetlana była pełnoekranowa plansza prezentująca – oprócz głównego produktu – także aukcje z podobnymi przedmiotami. Jak chwali się Facebook, zwiększyło to świadomość kampanii o 7%. Współczynnik zapamiętania reklamy, w porównaniu do standardowych kampanii, był wyższy o 13%.
Polskie biuro Facebooka zamierza także zajmować się intensywnie technologiami wirtualnej rzeczywistości. Jako głównych zainteresowanych wskazuje właścicieli konsol do gier, którzy według badań serwisu społecznościowego będą skłonni wyłożyć wysoką – sięgającą 600-700 dolarów – kwotę na odpowiedniej jakości hełm.
Nie oznacza to jednak, że Virtual Reality stanie się domeną głównie gier – dużo dzieje się w świecie filmowym, który pokazuje na festiwalach pierwsze obrazy przystosowane do oglądania w trybie 360 stopni.
Czym według Was powinno zajmować się polskie biuro Facebooka?