16.03.2019 11:30

Facebook przeprosił reklamodawców za awarię. W jaki sposób można otrzymać odszkodowanie?

W środę 13 marca 2019 roku doszło do awarii Facebooka i Instagrama, która spowodowała, że użytkownicy mieli problem z publikacją postów na platformie. Firma Zuckerberga wyjaśniła dlaczego doszło do takiej sytuacji, a także, w jaki sposób można się domagać zadośćuczynienia za te problemy.

Facebook
foto: shutterstock.com

Facebook wyjaśnił dlaczego użytkownicy mieli problemy z publikacją materiałów na platformie - powodem było to, że trwały zmiany konfiguracyjne serwerów, które przyniosły nieoczekiwane skutki dla osób korzystających z Facebooka. To szczególnie dotknęło reklamodawców oraz osoby administrujące fanpage'e. Problemy z Menadżerem Reklam spowodowały, że platforma potrafiła pobrać opłaty za promowanie postów, które nie zostały opublikowane, sprawiając, że opłata za reklamę była po prostu bezsensowna. 

Facebook tłumaczy awarię 

Platforma przyznała się otwarcie do błędu i przeprosiła wszystkich użytkowników, którzy mieli problemy z publikacją postów, Menadżerem Reklam, czy w ogóle użytkowaniem platformy.

"

Wczoraj, jako rezultat pracy nad zmianą konfiguracji serwerów, wiele osób miało problemy z użytkowaniem naszych aplikacji i serwisów. Udało nam się rozwiązać te problemy i nasze systemy obecnie są w stanie regeneracji. Bardzo przepraszamy za wszelkie problemy i dziękujemy za waszą cierpliwość. "

atak hakerski
atak hakerski
Przeczytaj także Facebook, Instagram - awaria 13.03.2019. Jakie były przyczyny?

W jaki sposób otrzymać odszkodowanie za awarię Facebooka?

Pozostaje teraz pytanie: co zrobić, jeżeli pobrano środki za reklamę, która nie została wyświetlona? Przede wszystkim musimy sprawdzić w Menadżerze Reklam, czy zostaliśmy dotknięci przez ten problem. Jeżeli nie, to sprawa jest jasna - po prostu straciliśmy na kilka godzin możliwość publikowania materiałów na fanpage'ach. Jeżeli natomiast widzimy, że z kart płatniczych podpiętych w Menadżerze zostały pobrane środki, to jedyną możliwością jest kontakt z działem pomocy Facebooka. Polecamy zrobić screeny Menadżera Reklam, a także Narzędzi do publikowania, gdzie mamy dostęp do wszystkich postów, które pojawiły się na naszym fanpage'u i wysłać je działowi pomocy jako dowód.

Na razie Facebook nie sprecyzował żadnego innego sposobu na próbę ubiegania się zadośćuczynienia za problemy spowodowane zmianą konfiguracji serwerów platformy. 

Kamil Kacperski
Tagi: Internet Facebook