30.08.2018 12:36

Facebook uruchamia w Polsce konkurenta YouTube’a

Facebook Watch, platforma VoD serwis społecznościowego, rusza na podbój całego świata – walka z YouTubem i Netfliksem będzie się toczyć także w Polsce.

Facebook Watch
foto: materiały prasowe

Facebook ma względem platformy Watch prawdziwie mocarstwowe plany – serwis społecznościowy na tworzenie własnych, oryginalnych treści przeznaczył miliardy dolarów. To strategia podobna do Netfliksa, który również nie szczędzi wydatków na produkcję własnych seriali – dzięki temu powstaje między innymi „Wiedźmin”.

Facebook Watch ma gromadzić w jednym miejscu filmiki oglądane przez użytkowników na swoich profilach oraz profesjonalne produkcje gwiazd. Nie zabraknie także transmisji sportowych na żywo – w Indiach będzie można w ten sposób śledzić mecze ligi hiszpańskiej.

Serwis wideo Facebooka zadebiutował w USA rok temu i jak na razie nie zagroził jeszcze poważnie konkurencji – z badań wynika, że o istnieniu Facebook Watch wie tylko 50% użytkowników, a produkcje oryginalne (talk show „Red Table Talk” Jada’y Pinkett Smith czy reality show „Face the Wild” Beara Gryllsa) nie przywiązują do siebie tak dużej liczby widzów, na jaką liczy serwis.

Sytuacja może zmienić się wraz z kolejnymi premierami – na przykład dramatu „Sorry For Your Loss”, w której główną rolę gra gwiazda „Avengers”, Elizabeth Olsen.

Zapytaliśmy Facebooka, czy jego produkcje będą dostępne po polsku:

"

Facebook pracuje nad przygotowaniem zlokalizowanych napisów do części produkcji. To będzie proces rozłożony w czasie, to znaczy że stopniowo będzie rozszerzana lista języków i materiałów objętych lokalizacją. "

Wyróżnikiem materiałów na Facebooku ma być możliwość wchodzenia w interakcje z innymi oglądającymi (na przykład naszymi znajomymi), a także z twórcami.

Facebook Watch w Polsce

Zapytaliśmy biuro prasowe Facebooka, czy możemy spodziewać się pojawienia się polskich produkcji – na Netfliksie można będzie oglądać serial „1983”, na Showmax zaś produkuje już polskie seriale niemal seryjnie - ostatnim z nich jest „Rojst”.

"

Nie mamy na razie szczegółowych informacji na temat lokalnych treści, czy współpracy z nadawcami z naszego regionu. Początkowo dostępne będą treści wyprodukowane z myślą o Watch w USA (gdzie Watch działa od prawie roku). "

Jak zapewnił nad Facebook, platforma Watch powinna być już dostępna dla wszystkich użytkowników aplikacji serwisu na Androidzie. Właściciel iPhone’ów i ipadów oraz telewizorów z funkcjami smart muszą jeszcze chwilę poczekać.

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Internet