15.01.2019 10:00

Jajko stało się najpopularniejszym celebrytą na Instagramie

Idealne kształty działające na wyobraźnie, nieco egzotyczna karnacja i urokliwe piegi – zdjęcie najzwyklejszego w świecie kurzego jajka stało się najpopularniejszym postem na Instagramie, bijąc na głowę wszystkie rekordy ludzkich celebrytów.

Jajko stało się najpopularniejszym celebrytą na Instagramie
foto: Kamil Kaczor, CC BY 2.0

Jak do tego doszło? Historia jest z jednej strony pełna zwrotów akcji, z drugiej zaś brutalnie prosta – autor profilu „World Record Egg” wprost zapowiedział, że jego celem jest pobicie rekordu polubienia zdjęcia ustanowionego w internetowej akcji dla fotki opublikowanej przez Kylie Jenner.

Celebrytka znana jako najmłodsza na świecie miliarderka idealnie wykorzystała powiew fantazji wśród internautów i może pochwalić się 18 mln polubień zamieszczonej fotki:

Do niedawna wystarczało to, żeby gwiazdka mogła chełpić się posiadaniem serduszkowego rekordu – Kylie Jerner przegrała jednak właśnie sromotnie ze zwykłym jajkiem, które cieszy się niemal dwukrotnie większą popularnością.

Zdjęcie jajka najpopularniejszą fotografią na Instagramie

Tak wygląda aktualna największa gwiazda Instagramu:

Stojący za akcją udzielił kilku informacji „New York Times” – stwierdził, że projekt pokazania, że zwykłe jajko może być znacznie popularniejsze od celebrytów (żyjących z tego, że są sławni) jest dopiero początkiem znacznie bardziej rozległej kampanii. Szczegółów jednak nie zdradził.

Wskazał za to, że na Twitterze trwa bliźniacza akcja, która jednak nie cieszy się aż tak dużym zainteresowaniem ze strony internautów – być może użytkownicy tego serwisu są mniej skłonni do poddawania się chwilowym modom i wolą decyzje o angażowaniu się w wydarzenia podejmować z własnej i nieprzymuszonej woli.

Można spodziewać się, że Kylie Jenner będzie starała się wykorzystać akcję i skrzyknąć fanów w celu „odbicia rekordu” – podobną taktykę zastosował PewDiePie, który z powodu zagrożenia utraty tytułu najpopularniejszego youtubera na świecie (na rzecz kanału z indyjską muzyką) zachęcą swoich fanów do uczestniczenia w walce o zapewnienie mu jak największej liczny subskrybentów.

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Internet