Kupili na Allegro smartfony na Black Friday. Sprzedawca nie chce ich wydać, bo były za tanie
Czarny Piątek 2019 spora część internautów spędziła na wyszukiwaniu okazji. Część kupujących miała upatrzony sprzęt, który chcieli kupić w niższej cenie. Tak było ze smartfonami OnePlus, które trafiły do sprzedaży na Allegro tańsze o 15%.

Nie była to może okazja na miarę spotykanych w USA, gdzie sprzęt można kupić często nawet 50% taniej, ale lepsza taka obniżka, niż żadna. Zamówienia zostały złożone i opłacone i szczęśliwi nabywcy rozpoczęli wyczekiwanie na nadejście paczki.
Zamiast jednak telefonu, dystrybutor OnePlus w Polsce, spółka NTT System, przysłała im na maila powiadomienie o odstąpieniu od transakcji, tłumacząc, że doszło do istotnego błędu w wyznaczeniu ceny i że przecież każdy kupujący mógł się o tym łatwo zorientować.
Smartfon OnePlus 7 Pro kosztuje w regularnej sprzedaży 2899 zł. Podczas Black Friday oferowany był za 2464,15 zł.
Nie dostaną smartfonów OnePlus, bo sprzedawca twierdzi, że sprzedawał je za tanio
O sprawie poinformował rozgoryczony użytkownik Wykopu, który czuje się przez NTT System oszukany.
"Nie polecam na Allegro konta użytkownika „sklep_oneplus”, którzy mają czelność zwać się oficjalnym dystrybutorem marki OnePlus w Polsce. Otóż z okazji black friday zakupiłem telefon OnePlus 7 Pro za 2464,15 zł. Cena niższa od rynkowej, ale chyba o to właśnie chodzi w black friday. Przeczytajcie oświadczenie otrzymane przez wszystkich użytkowników Allegro, którzy zakupili powyższy telefon. Mi żenadometr (…) poza skalę. Takie są realia black friday w kraju z dukty i lepianki z wiecie czego. Mogłem kupić telefon z oficjalnej strony za niewiele więcej. Teraz mam zamrożone pieniądze, zepsuty humor i brak telefonu, na który polowałem przez cały black week. "
Oto oświadczenie, które otrzymali od sklepu kupcy smartfona OnePlus 7 Pro:
Jak widać, sprzedawca oświadcza, że uchyla się od skutków prawnych oświadczenia woli w postaci zobowiązania do sprzedania telefonu w cenie obowiązującej na aukcji, gdyż „ był to oczywisty błąd”.
Jak widać w piśmie, transakcja została dokonana 30 listopada 2019, podczas gdy Czarny Piątek odbywał się dzień wcześniej. Być może sprzedawca nie przywrócił po akcji promocyjnej ceny do poziomu wyjściowego i dlatego nie chce honorować transakcji. Z drugiej strony, większość ofert na Black Friday obowiązywała przez cały weekend, trudno wiec sugerować, że wśród wszechobecnych obniżek klient mógł łatwo się zorientować, że smartfony OnePlus wystawione są w zaniżonej cenie.
Aktualizacja: po interwencji platformy Allegro wszystkie zakupione w niższej cenie smartfony OnePlus 7 Pro trafią do klientów razem z "przeprosinami za błąd i wcześniejsza pochopną komunikację z klientami".
Zobacz także: Tysiące internautów kupiło za 10 zł laptopa wartego 8 tysięcy