17.07.2018 11:41

Netflix nie robi już ciekawych seriali? [SONDA]

Mocarstwowe plany największego na świecie płatnego VoD zderzyły się z rzeczywistością – mimo miliardów dolarów nie skąpionych na produkcję nowych seriali, Netflix przyciągnął do siebie mniej osób, niż rok wcześniej.

seriale Netflix
foto: materiały prasowe

Liczby robią wrażenie – 8 miliardów dolarów wyłożono na kręcenie oryginalnych seriali i filmów na całym świecie budzą u jednych nadzieje, u innych zaś niepokój. Te ostatni pojawia się zwłaszcza wśród tradycyjnych telewizji, które postanowiły założyć paneuropejski sojusz i wspólnie składać się na produkcję seriali, które rozmachem i jakością mają odpowiadać ofercie Netfliksa.

Wśród finansowanych przez usługę VoD seriali są dwa, na które czekamy w Polsce ze szczególną niecierpliwością – kręcony w naszym kraju „1983”, przedstawiający alternatywną historię świata podzielonego Żelazną Kurtyną, i „Wiedźmin”, nasze eksportowe dobro narodowe.

Okazuje się jednak, że ponad 700 własnych produkcji Netfliksa nie wystarcza, żeby serwis był w stanie rozwijać się według założonych planów – jak wynika ze sprawozdania finansowego, spodziewano się, że hity kręcone dla Netfliksa przyciągną o milion więcej subskrybentów, niż rzeczywiście przybyło.

Netflix mniej popularny niż zakładano

Według planów przygotowanych przez zarząd, Netflix miał wzbogacić się w ciągu drugiego kwartału 2018 roku o 6,2 mln nowych subskrybentów. Rzeczywistość zweryfikowała te prognozy – serwis przyznał, że w kwietniu, maju i czerwcu 2018 roku na odpłatne oglądanie seriali oryginalnych Netfliksa zdecydowało się 5,15 mln nowych klientów.

Niepokój akcjonariuszy wzbudził zwłaszcza fakt, że rok wcześniej w tym samym okresie Netflix przyciągnął do siebie 5,2 mln klientów, przekraczają liczbę 100 mln subskrybentów. W połowie 2018 roku jest to 130 mln, przyrost więc jest jak widać w dalszym ciągu bardzo dynamiczny

Największy wpływ na osiągnięcie mniejszej niż spodziewano liczby użytkowników miało niepowiedzenie odczute na rodzimym rynku – w USA do Netfliksa miało dołączyć 1,2 mln klientów, a zdecydowało się na to 670 000 osób.

Czy Netflix ma ciekawą ofertę?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Internet