23.05.2018 12:06

Polski dostawca sklepów internetowych zamyka je swoim klientom z powodu RODO

Małe sklepy internetowe korzystające z hostingu nazwa.pl mają problem – spółka oświadczyła właśnie, że w związku z wprowadzeniem RODO wycofuje z oferty tę usługę. Oznacza to, że po 25 maja 2018 przedsiębiorcy muszą uruchomić swoje e-biznesy u innego dostawcy.

zakupy online
foto: materiały prasowe

RODO, czyli Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, to opracowane przez Unię Europejską przepisy, które mają chronić obywateli Wspólnoty przed nieautoryzowanym wykorzystywaniem ich danych przez przedsiębiorstwa świadczące usługi w internecie.

Bezpieczeństwo ma jednak swoją cenę – część przedsiębiorstw pochodzących spoza UE zadecydowała, że taniej będzie im zablokować możliwość korzystania z ich usług Europejczykom, niż inwestować w dostosowanie swojej infrastruktury do wymogów RODO – oznacza to, że straciliśmy w praktyce dostęp do części internetu.

Nie tylko strony internetowe i sklepy odcinają się od Europy z powodu RODO – Apple przeprowadza audyt aplikacji dostępnych w App Store i usuwa programy, które nie są zgodne z rozporządzeniem. Na podobny krok zdecyduje się najprawdopodobniej Google.

Przez RODO znikają polskie sklepy internetowe

Kłopoty wynikające z wprowadzenia RODO mają także rodzimi przedsiębiorcy, prowadzący małe sklepy internetowe – część z nich dostała właśnie informacje, że ich legalnie działające strony zostały zamknięte przez dostawcę usług. Wyjątek stanowią przedsiębiorcy, którzy wykupili w nazwa.pl audyt zgodności z RODO (za 2000 zł netto) oraz zgodzili się na płacenie 500 zł (netto) miesięcznie za obsługę danych osobowych zgodną z wytycznymi przepisów.

"

Podjęliśmy decyzję o wycofaniu z oferty usługi sklepu internetowego. Niska rentowność tego produktu, konieczność nieustannego dostosowywania mechanizmów sprzedażowych do zmieniających się przepisów prawa podatkowego oraz narzucone przez europejskie rozporządzenie przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, powodują duże ograniczenie w zakresie skali rozwoju tego typu usług. "

Korzystający z usług nazwa.pl przedsiębiorcy zostali poinformowani o wycofaniu z oferty sklepów internetowych i wynikające z tego wyłączenia ich sieciowych biznesów.

RODO nie jest jedynym powodem, dla których nazwa.pl rezygnuje z oferowania usługi prowadzenia sklepu internetowego – jak podała spółka w komunikacie, oprogramowanie wymaga nieustannej pracy i poprawek, usługa nie przynosi dużych zysków, a handel internetowy, mimo że prognozy mówią o jego dynamicznym wzroście, w większości realizowany jest przez duże platformy (takie jak Allegro), z którymi małe sklepy nie mogą rywalizować.

Jak robicie zakupy w intenrecie?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Internet