11.01.2019 13:01

Sztuczna inteligencja wyłapie oglądających VoD na gapę

Na targach CES 2019 zaprezentowano sztuczną inteligencję, której zadaniem jest wyszukiwanie współdzielonych kont w serwisach VoD. Według badań, 25% użytkowników przekazuje dane logowania swoim znajomym.

sztuczna inteligencja
foto: Mike MacKenzie, CC BY 2.0

Wynalazek został zaprezentowany przez Synamedia. Sztuczna inteligencja ma sprawdzać dokładnie daty i lokalizacje logowania na konto i wskazywać przypadki, gdy jest ono współdzielone.

AI nie będzie jednak (najprawdopodobniej) służyć do namierzania osób, które razem z przyjaciółmi zrzucają się na abonament Netfliksa – serwis oficjalnie potwierdza, że jest to jak najbardziej legalne i mile widziane.

Inaczej może wyglądać sprawa z osobami, które odsprzedają dostęp do Netfliksa, korzystając na przykład z tworzonych bezpłatnych kont testowych – z takim procederem serwis VoD stara się walczyć, i to z sukcesami: Allegro wyjęło takie oferty spod prawa i na serwisie aukcyjnym teoretycznie nie powinno się już na nie trafić.

Dzielenie się danymi logowania to wymierny problem w przypadku płatnych kanałów TV (według badania przeprowadzonego przez Parks Associates, w 2021 roku będzie to przynosić branży straty w wysokości 9,9 mld dolarów) oraz w sprzedaży usług dodatkowych (w tym przypadki przychody mają być niższe o 1,2 mld dolarów).

Sztuczna inteligencja sprawdzi, czy dzieli się konto VoD z przyjaciółmi

System nazwany Synamedia Credentials Sharing Insight dokładnie monitoruje zachowanie użytkowników w celu wychwycenia zachowania, które może szkodzić finansowo dostawcy. Potrafi przy tym – a przynajmniej tak twierdzą twórcy – odróżnić dzielenie się dostępem do konta w rodzinie (system można poinformować, jaki jest dopuszczalny limit użytkowników na jednym koncie) od przekazywania do niego dostępu znajomym, a nawet rodzinie mieszkającej pod innym adresem.

W razie wykrycia dzielenia się przez użytkowników dostępem do serwisów sztuczna inteligencja ma im przedstawiać specjalną ofertę nie do odrzucenia – dostęp premium legalizujący dodatkowych oglądających. Testy systemu już się zaczęły – nie zdradzono jednak, kto może przymierzać się do korzystania z niego.

"

Dzielenie się danymi logowania stało się zbyt kosztowne, żeby je dalej ignorować. Nasze nowe rozwiązanie daje operatorom możliwość podejmowania odpowiednich akcji. Wielu użytkowników zapłacić dodatkowo za dostęp premium, który umożliwi im dzielenie konta z większa liczbą znajomych. "

Nie wiadomo, czy na korzystanie z systemu zdecyduje się Netflix, którego własne narzędzia są dość skuteczne w monitorowaniu zachowań użytkowników.

Dzielicie konto na Netfliksie?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Internet