06.05.2019 14:54

YouTube będzie dodawać do filmów linki zakupowe

Bloki reklamowe składające się z dwóch (przynajmniej na razie) spotów to nie jedyna nowość, do jakiej trzeba będzie się przyzwyczaić oglądając filmy na YouTubie. Serwis rozpoczął testy dodawania do wideo linków zakupowych.

YouTube
foto: materiały prasowe

W sieci wszystko jest na sprzedaż – nawet, jeśli jest oferowane za darmo. Sztandarowym przykładem są filmy w serwisie YouTube, które można oglądać nieodpłatnie. Google musi jednak na nich zarabiać – stąd coraz większe nasycanie treści reklamami.

W starych dobrych czasach wystarczyło obejrzeć (lub pominąć) jedną reklamę lub zobaczyć jeden baner wyświetlający się podczas odtwarzania, żeby zadowolić księgowych Google. Teraz YouTube zaczyna swoim podejście przypominać nieco Polsat – bloki reklamowe potrafią włączyć się kilka razy podczas kilkunastominutowego wideo, skutecznie zakłócając oglądanie.

To nie przypadek – Google przyznał się nawet, że specjalnie stara się przerywać listy odtwarzania teledysków blokami reklamowymi, żeby zirytować słuchających i nakłonić ich do zakupu płatnej wersji serwisu.

Nowym pomysłem na zwiększenie przychodów YouTube’a ma być zachęcanie oglądających do zakupu produktów pokazywanych na filmach – gigant ma dostawać działkę od każdej transakcji zrealizowanej poprzez platformę Google Express.

YouTube
YouTube
Przeczytaj także YouTube będzie pokazywać całe bloki reklamowe przed filmikami

YouTube będzie namawiać do zakupu produktów pokazywanych na filmach

Testy nowej funkcji już ruszyły – jak donoszą internauci, linki zachęcające do zakupów zostały dostrzeżone przy filmach, w których można było zobaczyć buty Nike. Po kliknięciu na odnośnik użytkownik będzie przenoszony na platformę Express, gdzie będzie mógł natychmiast nabyć parę, którą zostali zauroczeni.

Alphabet – korporacja-matka Google i YouTube – planuje zdywersyfikowanie źródeł przychodu. W raportach dla inwestorów wskazuje, że rynek reklam staje się nasycony, w związku z tym nowych pieniędzy trzeba szukać w innych branżach.

Zobacz także: >> YouTube chce obrzydzić słuchanie teledysków zasypując reklamami <<

Google Express to wyzwanie rzucone Amazonowi, który jest prawdziwym handlowym gigantem – Alphabet ma nadzieję, że dzięki kierowaniu do swojej platformy użytkowników wyszukiwarki oraz YouTube’a zdobędą znaczące udziały w rosnącym błyskawicznie rynku sprzedaży online.

Jak wolicie płacić za oglądanie filmów?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Internet Google YouTube