23.11.2018 10:55

YouTube będzie pokazywać całe bloki reklamowe przed filmikami

Już niedługo przed przejściem do oglądanego filmu w serwisie YouTube trzeba będzie obejrzeć dwa klipy reklamowe z rzędu – serwis tłumaczy, że kumuluje spoty w trosce o dobro użytkowników.

YouTube
foto: materiały prasowe

Dane nie kłamią – każdy irytuje się, gdy podczas oglądania dłuższych filmów w serwisie YouTube co kilka minut musi wracać do komputera, żeby pominąć odgrywaną w trakcie wideo reklamę. Łatwo trafić na materiały, w których twórcy ustawiają poziom monetyzacji na ponad 9000, w rezultacie czego film przerywany jest reklamą dosłownie co kilka minut.

Analizując dane oglądalności treści YouTube zauważył, że użytkownicy tego nie lubią:

"

Nasze ostatnie badania sposobu konsumowania treści sugerują, że oprócz zwracania uwagi na czynniki takie jak długość reklam, użytkownicy są bardzo czuli na częstość występowania przerw reklamowych, szczególnie podczas dłuższych sesji oglądania. "

Analitycy YouTube zauważyli ponadto, że mniej częste wystawianie oglądających na reklamy sprawia, że śledzą oni materiał dłużej i są mniej skłonni do omijania reklam.

Serwis wpadł więc na pomysł, jak pogodzić żądzę zarabiania twórców z rosnącą u użytkowników z każdym wystawieniem na spot reklamowy niechęcią do kontynuowania oglądania treści – postanowił pokazywać więcej reklam przed filmem.

YouTube pokaże więcej reklam przed filmami

Terminator
Terminator
Przeczytaj także YouTube pokazuje kinowe hity za darmo za oglądanie reklam

Na początku YouTube wprowadzi zestawy zawierające dwa spoty – uspokaja przy tym, że „jeśli reklama okaże się być nieinteresująca”, będzie można ją pominąć – zupełnie tak, jak do tej pory. W zamian serwis obiecuje, że przerywanie odgrywania filmów ma być rzadsze.

Z testów przeprowadzonych przez YouTube wynika, że podwojenie spotów pokazywanych przed wybranym przez użytkownika do obejrzenia filmów zmniejsza liczbę przerw reklamowych w trakcie oglądania o 40%, co przekłada się na zwiększenie zadowolenia i dłuższą sesję.

Bloki reklamowe zaczną pojawiać się przed filmami oglądanymi na YouTube przez stronę internetową jeszcze w 2018 roku, wdrożenie w aplikacji mobilnej oraz telewizyjnej zostanie przeprowadzone później.

Irytują Was reklamy przerywające oglądanie filmów na YouTube?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Internet