20.03.2019 15:27

Instagram umożliwił robienie zakupów w aplikacji

Instagram z każdym dniem coraz bardziej zmienia się w Allegro. Wprowadził właśnie możliwość zakupu reklamowanych na platformie produktów bezpośrednio w aplikacji.

instagarm
foto: East News

Reklamy w Instagramie były od dawna - najpierw jako oddzielne posty, później jako odnośniki na zdjęciach. Teraz serwis idzie o krok dalej - chce stworzyć platformę zakupową, która umożliwiać będzie nabycie produktów bez wychodzenia z aplikacji. Ma to sens, bo według niedawnych badań przeprowadzonych przez Google, aż 50% kupujących dokonuje zakupu po obejrzeniu produktu na zdjęciu.

atak hakerski
atak hakerski
Przeczytaj także Facebook, Instagram - awaria 13.03.2019. Jakie były przyczyny?

Instagram to nowe Allegro?

Podobną funkcję zaprezentował ostatnio Google w Google Grafice. Z tym, że gigant z Doliny Krzemowej ogranicza się do reklamowania produktów na zdjęciach- Instagram chce umożliwiać użytkownikom zakup bezpośrednio w aplikacji.

Ostatnie zmiany sprawiają, że Instagram zaczął znajdować się gdzieś pomiędzy platformą społecznościową, a reklamową. Nie ma za bardzo znaczenia, kogo obserwujesz - tak czy inaczej między zdjęciami kotów swoich znajomych zobaczysz reklamy. Facebook, który jest właścicielem aplikacji, w 2017 roku ułatwił reklamodawcom zadanie jeszcze bardziej za sprawą tagów na zdjęciach, które przekierowują użytkownika bezpośrednio na stronę, na której można było kupić reklamowany produkt.

insta

Na początku marca Facebook zrobił kolejny krok. Teraz nie trzeba już nawet wychodzić z aplikacji, aby kupić reklamowany produkt. Na razie Instagram uruchomił funkcjonalność dla 22 marek - między nimi znalazły się Prada, Balmain czy Oscar de la Renta - ale również sieciówki, jak Zara czy H&M.

IG Shopping - jednak nie powstanie?

We wrześniu 2018 plotkowało się o nowej aplikacji Instagrama - IG Shopping, która miała działać na zasadzie sklepu internetowego. Teraz wydaje się, że aplikacja jednak nie powstanie a jej funkcjonalności zostały przeniesione do Instagrama.

Taki krok nie dziwi - według danych Facebooka ponad 80% użytkowników Instagrama obserwuje co najmniej jedną markę. Na samej platformie obecnych jest 25 milionów marek. Można założyć też, że reklam na Instagramie nie ominie podatek, który polski rząd obiecał nałożyć na “cyfrowych gigantów”. 

Marcin Czajkowski
Tagi: Technologia Mobile Internet Facebook