22.03.2019 16:46

Kolejne zmiany na Allegro. Polski serwis chce walczyć z Amazonem i Aliexpress

Największa w polsce platforma e-commerce planuje wprowadzenie kolejnych zmian, mających pomóc im stworzyć realną konkurencję dla Amazona i Aliexpress. Allegro planuje wprowadzenie zmian w 2019 roku.

allegro
foto: East News

Polscy konsumenci coraz częściej zamiast z rodzimego Allegro korzystają z Amazona, Aliexpress, czy nawet Ebaya. Za taki stan rzeczy odpowiada fakt, że konkurencja nie stoi w miejscu i nie przestaje prezentować kolejnych nowości. Początkowo, Allegro próbowało z nimi walczyć teraz jednak stawiają na stworzenie im konkurencji z prawdziwego zdarzenia. Polscy konsumenci coraz chętniej korzystają opuszczają polski serwis na rzecz zagranicznych odpowiedników - decyzja Allegro zatem nie dziwi.

Nowe funkcje Allegro

Pod koniec marca 2019 roku polska platforma e-commerce ogłosiła, że pracuje nad szeregiem usprawnień, które mają zostać w niedługim czasie wprowadzone. Wśród nich jedną z najważniejszych będzie na pewno opcja kupna z gwarantowanym czasem dostawy - produkty mają trafiać do konsumentów już w ciągu 24 godzin od zakupu. Tutaj, wszystko zależeć ma od lokalizacji, do której dotrzeć ma towar.

Jeszcze ciekawszą decyzją jest wprowadzenia na Allegro odroczonej płatności. Umożliwić ma to klientom zapłatę za towar w ciągu 30 dni od jego otrzymania. Co jednak zaznaczył prezes Allegro, wcale nie musi się to wiązać z późniejszym otrzymaniem pieniędzy przez sprzedającego. Nieznane jeszcze są zasady, na jakich odroczona płatność miałaby funkcjonować.

Kolejne ciekawe funkcje to śledzenie paczek i wyszukiwanie wizualne. Szczególnie interesująca wydaje się ta druga. Przypomnijmy, że na podobny pomysł wpadło ostatnio Google, które umieściło reklamy w serwisie Google Grafika.

Reakcje użytkowników na zmiany

Ostatnio Allegro rozwija się bardzo dynamicznie - świadczy o tym chociażby wprowadzenie bardzo dobrze przyjętej funkcji Allegro Smart! Dzięki współpracy Allegro z InPostem, umożliwia ona wykupienie subskrypcji, w ramach której klienci nie muszą płacić za wysyłkę zamówionych towarów. Co więcej, Allegro ostatnio zakupiło platformę eBilet.pl, co również może zapowiadać zmiany. Do zapowiedzianych dzisiaj zmian użytkownicy platformy podchodzą jednak sceptycznie. Zdecydowana większość z nich wyraża niepokój, że podwyżce mogą ulec prowizje, które pobiera Allegro. Obecnie wynoszą one do 20% wartości sprzedanego produktu, zależnie od ceny sprzedaży.

Ciężko na razie wyrokować na temat zmian zapowiedzianych przez Allegro. Ich wprowadzenie zapowiedziane zostało na 2019 rok, zatem na ostateczne opinie klientów będziemy jeszcze musieli poczekać.

Marcin Czajkowski