20.06.2018 11:42

Facebook wprowadza reklamy wideo do Messengera

Wśród Waszych wiadomości w Messengerze zaczną pojawiać się reklamy wideo – i co najważniejsze, same będą się zaczynały odtwarzać. Facebook zaczął właśnie testy, żeby sprawdzić, jak bardzo będzie to wkurzać użytkowników.

Facebook wprowadza reklamy wideo do Messengera
foto: iphonedigital, CC BY-SA 2.0

Facebook żyje z reklam, nic więc dziwnego, że stara się wcisnąć je, gdzie tylko się da. Nie oszczędził nawet komunikatora internetowego – ponad miliard osób, które korzystają z Messengera, to smakowity kąsek dla reklamodawców.

Na użytkowników, którzy przyzwyczaili się już do rozmów przeplatanych komunikatami reklamowymi, czeka kolejna niespodzianka – Facebook oficjalnie ogłosił, że w Messengerze pojawią się autoodtwarzające się reklamy wideo. Internetowy gigant nie ukrywa szczególnie, że chce sprawdzić, jak bardzo zniechęci to ludzi do używania komunikatora.

"

Tak jak zdradziliśmy na Cannes Lions International Festival of Creativity, rozszerzamy dostępność reklam wideo na Messengera. Będziemy je wdrażać stopniowo i w przemyślany sposób. Naszym priorytetem są stali użytkownicy komunikatora, będą oni mogli kontrolować swoje wrażenie z użytkowania usługi. "

Co to dokładnie znaczy – jeszcze nie wiadomo. Być może reklamy wideo będą pokazywane użytkownikom okazjonalnym, które logują się rzadziej niż raz w miesiącu, a osobom rozmawiającym często i gęsto autoodtwarzające wideo zostanie oszczędzone (lub przynajmniej będą mieć opcję wyłączenia takich form).

Reklamy wideo trafią do Messengera

Nie wiadomo także jeszcze, czy reklamy wideo trafią do samych rozmów, czy będzie się je widziało na ekranie głównym aplikacji – być może stopień inwazyjności zostanie dobrany na podstawie wyników prowadzonych właśnie wśród wybranych użytkowników testów.

Reklamy w Mesengerze pojawiły się po raz pierwszy w 2016 roku – były to początkowo proste formy graficzne, które można było stosunkowo łatwo ignorować, i które nie przeszkadzały zbytnio w używaniu aplikacji.

Autoodtwarzające reklamy wideo mają zdecydowanie większy kaliber , jeśli chodzi o sprawianie niedogodności, są jednak także zdecydowanie lepiej płatne – Facebook nie zrezygnuje więc zupełnie z ich wdrożenia, możliwe są tylko kosmetyczne poprawki w sposobie ich dostarczania.

Czy reklamy wideo będą Wam przeszkadzać w Messengerze?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Mobile