04.06.2018 12:47

Gadu-Gadu wypowiada użytkownikom umowy o świadczeniu usług

Osoby korzystające z komunikatora Gadu-Gadu zaczęły otrzymywać w komunikatorze wiadomości o wypowiedzeniu im umowy na świadczenie usług. Jeśli nie zareagują, GG przestanie im działać 1 sierpnia 2018 roku.

Gadu-Gadu
foto: zrzut ekranu

Gadu-Gadu, niegdysiejszy gigant polskiego internetu, wraz z popularyzacją Facebooka i Messengera zaczął tracić użytkowników. W dalszym ciągu jednak korzysta z niego kilka milionów osób.

Polski komunikator jest więc postrzegany jako smakowity kąsek – zainteresowanie kupnem wyraziło Sare, zajmujące się marketingiem internetowym i telefonicznym. Mimo prowadzenia rozmów, do zawarcia transakcji jednak nie doszło – spółka uznała, że zdobycie namiarów na nowych użytkowników w proponowanej cenie 2,4 mln zł nadzwyczajnie w świecie się nie opłaca.

Gadu-Gadu ma nowego, polskiego właściciela

Co się odwlecze, to nie ucieczce – Gadu-Gadu zyskało właśnie nowego właściciela. W związku z tym dotychczasowy, czyli fundusz Xevin Consulting Ltd, zaczął wypowiadać użytkownikom komunikatora ze słoneczkiem umowę na korzystanie z programu.

"

Drogi Użytkowniku GG! Uprzejmie informujemy, że w związku ze sprzedażą komunikatora GG, Xevin Consulting Ltd wypowiada Tobie Umowę o świadczenie usługi komunikatora GG, ze skutkiem na dzień 31.07.2018 r. Począwszy od 01.08.2018 r. wszelkie usługi związane z komunikatorem GG będą świadczone przez England.pl Sp. z o.o. W dalszym ciągu będziesz mógł korzystać z komunikatora GG na dotychczasowych zasadach – jeżeli wyrazisz taką wolę, wówczas England.pl Sp. z o.o. zostanie administratorem Twoich danych osobowych. "

Gadu-Gadu nie przestaje więc działać – zmienia się po prostu właściciel i administrator danych osobowych, co w świetle RODO oznacza konieczność wyrażenia zgód nowemu podmiotowi.

England.pl to spółka zajmująca się świadczeniem usług finansowych dla Polaków pracujących w Anglii – być może nowy właściciel chce spopularyzować GG jako środek komunikacyjny dla rodaków znajdujących się na obczyźnie, wzbogacając go w moduł obsługi przelewów i płatności.

Gadu-Gadu będzie służyło do przelewów?

Romuald Remus, wiceprezes zarządu odpowiedzialny z ramienia England.pl za przeprowadzenie transakcji, pozostaje w kwestii planów enigmatyczny:

"

Tradycyjnie specjalizowaliśmy się w obsłudze klientów w Polsce i Wielkiej Brytanii, jednak w ubiegłym roku w obliczu zainteresowania i zapytań ze strony naszych klientów paszportowaliśmy za pośrednictwem KNF swoje usługi do wszystkich państw Unii. Zakup Gadu-Gadu to ukłon w ich kierunku, ale jest także elementem naszej długofalowej strategii biznesowej. Nie ukrywam, że mamy kilka innowacyjnych pomysłów jak wykorzystać możliwości komunikatora również na potrzeby wdrożenia innowacyjnych usług fintech. "

Szczegółów dotyczących wysokości transakcji nie podano.

Korzystacie z Gadu-Gadu?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Mobile