24.03.2016 14:42

Jak poradzić sobie z nieudaną instalacją iOS 9.3?

Nie wszyscy skorzystają na zainstalowaniu najnowszej wersji systemu mobilnego Apple – w internecie pojawiają się informacje o kłopotach doświadczanych przez właścicieli starszych iPhone’ów i iPadów. Znamy sposoby, które mogą pomóc uruchomić zaktualizowany sprzęt.

Jak poradzić sobie z nieudaną instalacją iOS 9.3?
foto: materiały prasowe

Objawy są we wszystkich przypadkach takie same – po dokonaniu aktualizacji sprzęt nie włącza się, wyświetlając informację o braku możliwości połączenia się z serwerem aktywacyjnym producenta.

Początkowo tłumaczono to przeciążeniem infrastruktury Apple wynikającym z faktu instalowania nowej wersji systemu przez miliony użytkowników – producent chwali się, że na świecie jest ponad miliard aktywnych urządzeń jego autorstwa – okazało się jednak, że sytuacja jest zdecydowanie poważniejsza.

Pierwsze raporty wskazywały, że błąd dotyka iPady 2, lista sprzętów zagrożonych błędem pojawiającym się po zainstalowaniu iOS 9.3 została rozszerzona także o inne tablety oraz wybrane modele Phone’ów. Problem dotknął także czytelników Antyradio.pl.

foto: antyradio.pl

Znane są już nieoficjalne sposoby na doprowadzenie dotkniętych błędem iPhone’ów i iPadów do używalności – sprawa jest jednak skomplikowana, gdyż żaden z nich nie działa w 100% przypadków. Może się okazać, że niezbędne będzie wypróbowanie kilku z nich, a w razie braku sukcesu trzeba będzie poczekać na oficjalne rozwiązanie problemu od Apple.

Krokiem numer jeden jest próba aktywacji urządzenia korzystając z podłączenia do iTunes. Wskazane jest posiadanie najbardziej aktualnej wersji oprogramowania, z edycją 12.3.3 uznawaną jako graniczną.

Opcją numer dwa jest usunięcie telefonu bądź tabletu z usługi iCloud i ponowne przeprowadzenie aktywacji. Jest szansa, że dotknięty błędem iPhone lub iPad uruchomi się natychmiast w normalnym trybie, jeśli nic takiego się nie stało, zalecane jest przeprowadzenie opisanej wyżej próby z iTunes.

Procedurą ostatniej szansy jest zresetowane sprzętu do ustawień fabrycznych. Usuwa to niestety z urządzenia wszystkie dane wprowadzone przez użytkownika (zdjęcia, zainstalowane aplikacje, historie korespondencji itp.), na ten krok powinny się więc decydować tylko osoby posiadające aktualną kopię bezpieczeństwa, z której będą mogły odtworzyć utracone pliki. Ten sposób może również wymagać usunięcia urządzenia z iCloud.

Jeśli żaden z powyższych sposobów nie pomoże, trzeba będzie poczekać na poprawkę udostępnioną przez Apple, zanim będzie można się cieszyć nowościami wprowadzonymi w iOS 9.3.

Aktualizacja: Apple zareagowało na błąd wycofując dostępność poprawki dla urządzeń mogących sprawić problemy użytkownikom - według komunikatu, zagrożone są smartfony iPhone 5S i starsze oraz tablety iPad Air i starsze. Producent podaje, że kłopoty z aktywacją to następstwo zapominania przez użytkowników hasła do konta Apple ID.

Wśród proponowanych rozwiązań problemu podane zostało zresetowanie hasła w serwisie iCloud i sprawdzenie, czy urządzenie wymienione jest na liście sprzętu powiązanego z danym kontem. Jako alternatywne rozwiązanie podano próbę aktywowania iPhone'a lub iPada przez iTunes, po podłączeniu urządzeń do komputera - procedura wymaga podania hasła Apple ID.

Jeśli podane sposoby nie pomogą, Apple zaleca wyłączenie sprzętu, zalogowanie się do usługi iCloud i wykasowanie unieruchomionego urządzenia z opcji „Find My Phone”. Funkcję można aktywować ponownie po poprawnym uruchomieniu sprzętu.

Jeśli żaden ze sposobów nie pomoże, Apple zaleca kontakt ze wsparciem technicznym. Poprawiona wersja systemu iOS 9.3 ma być udostępniona w przeciągu kilku dni.

Mieliście kiedyś kłopoty po zaktualizowaniu oprogramowania?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Mobile Apple