06.06.2018 12:56

Na Instagram trafią godzinne filmy

Popularny wśród młodzieży serwis społecznościowy szykuje się na wojnę z YouTubem – wkrótce będzie można na niego wrzucać materiały wideo trwające nawet godzinę. Jest tylko jeden warunek – muszą być nakręcone pionowo.

fotka jedzenia na Instagram
foto: materiały prasowe

Instagram, którego głównym założeniem było dzielenie się zdjęciami, zaczyna być jedyną nadzieją facebooka na utrzymanie popularności – o ile dorośli pozostają wierni największemu portalowi społecznościowemu na świecie, o tyle nastolatki wolą socjalizować się właśnie na Instagramie.

Popularniejszy od niego – przynajmniej wśród nastolatków z USA – jest jednak serwis YouTube, należący do Google. Największe VoD na świecie stara się więc dać swoim użytkownikom więcej tego, czego oczekują – na przykład wysyłania prywatnych wiadomości nie tylko w aplikacji na smartfony, lecz także wprost przez stronę www.

Nie jest tajemnicą, że Facebook ostrzy sobie zęby na rynek reklam wideo – serwis zadeklarował zainwestowanie miliardów dolarów w stworzenie platformy Facebook Watch oraz zapełnienie jej oryginalnymi treściami.

Instagram wprowadzi godzinne filmy

W międzyczasie chce także dać Instagramowi, którego jest właścicielem, szansę na rozwój i przyciągnięcie użytkowników spragnionych wideo – jak donosi New York Times, już niedługo do aplikacji będzie można wrzucać materiały wideo o długości nawet godziny. Obecny limit to jedna minuta.

To zdecydowanie za mało dla wielu gwiazd Instagrama, które chętnie publikowaliby na tej platformie więcej wideo – muszą tylko dostać taką możliwość wraz z zapewnieniem, że zarobią na reklamach. Obecnie jedyną metodą na ominięcie limitu 60 sekund jest wybranie opcji nadawania na żywo – publikacje tego typu nie podlegają jednak monetyzacji.

Data wprowadzenie nowej opcji nie została podana – wiadomo za to z nieoficjalnych doniesień, że trwają rozmowy z wpływowymi użytkownikami Instagrama oraz „dostawcami treści” na temat ostatecznego wyglądu usługi. Z przecieków wynika, że publikowane w aplikacji materiały miałyby być przygotowywane w układzie wertykalnym, tak by dobrze prezentować się na ekranie smartfona.

Gdzie wolicie oglądać filmy?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: #Mobile