22.05.2018 12:12

Samsung ośmiesza Apple w nowej reklamie

Karma wraca. Czasem w postaci reklamy, w której konkurencja mówi jak jest rozwiązania wprowadzone „z troski o użytkowników”. Tak jest w najnowszym spocie Samsunga, który wziął na celownik celowe spowalnianie starszych iPhone’ów.

fryzura iPhone X
foto: zrzut eraknu

Gdy Apple oficjalnie przyznało się, że wolniejsze działanie starszych modeli smartfonów z iOS nie jest tylko przewidzeniem i teorią spiskową, lecz czystą prawdą, wśród fanów iPhone’ów pojawiła się konsternacja, szok i niedowierzanie.

O możliwości celowego zmniejszania wydajności telefonów Apple mówiło się już od dawna – naukowcy wykazywali nawet, że coś może być na rzeczy, wskazując na możliwą korelację pomiędzy datami premier modeli nowej generacji a zwiększającą się liczbą wyszukiwań pytania „dlaczego mój iPhone zwolnił”.

Apple oficjalnie przyznało, że w systemie iOS zaszyta jest funkcja, której zadaniem jest zmniejszanie szybkości działania starszych telefonów – wytłumaczyło jednak swoim klientom, że jest to robione dla ich dobra i z troski o jak najlepsze wrażenie z używania iPhone’a.

Korporacja wyjaśniła, że telefon spowalniany jest wraz ze spadkiem pojemności akumulatorów – zmniejszenie wydajności pozwala zachować tę samą długość pracy bez konieczności podłączania do zasilania. Nie wszyscy klienci Apple przyjęli te zapewniania za dobrą monetę i niemal natychmiast pojawiły się pozwy przeciwko producentowi. Aby zapobiec eskalacji konfliktu z użytkownikami iPhone’ów, producent przygotował program tańszej wymiany akumulatorów.

Samsung naśmiewa się z Apple w reklamie

Okazji do wetknięcia szpili konkurentowi nie mógł przegapić Samsung, który już raz celnie wypunktował w swojej reklamie wszystkie niedogodności, na jakie narażeni są użytkownicy iPhone’ów. Tym razem pokazano, co może dla nich oznaczać celowe spowalnianie działania telefonu:

Koreański producent nie mógł się powstrzymać i zacytował Apple – słowa o możliwości niespodziewanego wyłączenia się iPhone’a z wyłączoną opcją spowalniania pochodzą bezpośrednio od jego twórców.

Nie obyło się także bez nawiązania do wprowadzonego w iPhone X wcięcia na ekranie – prawdziwi fani Apple noszą je nie tylko w sercu, lecz także na głowie.

Samsung i Apple to dwaj najwięksi producenci telefonów komórkowych na świecie. Ich pozycja wydaje się jednak być zagrożona – coraz śmielej poczynia sobie Huawei (który nawet chwalił się objęciem pozycji lidera sprzedaży w Polsce), popularność w naszym kraju błyskawicznie zdobywa sobie Xiaomi, które w kilka miesięcy oficjalnej obecności w Polsce zdobyło więcej rynku niż kilku producentów obecnych w Polsce od lat. Klienci potrafią walczyć o smartfony chińskiej marki z zaciętością widzianą do tej pory tylko w potyczkach o karpie w Lidlu.

Co sądziecie o reklamie?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Mobile