22.05.2018 18:09

Spotify podobno wiesza się na Wi-Fi

Użytkownicy Spotify mogą mieć problemy z odtwarzaniem muzyki łącząc się z internetem przez sieć Wi-Fi. Według opisu błędu, aplikacja zacina się, a następnie wyłącza. Żeby przekonać się, czy to prawda, musicie zrobić to sami w domu.

aplikacja Spotify
foto: downloadsource.fr, CC BY 2.0

Spotify pozostaje wciąż najpopularniejszą usługą strumieniowania muzyki, mimo że konkurenci robią co mogą, żeby nadgonić dystans. Na klientów płacących za dostęp do muzyki ogromny apetyt ma YouTube, który anonsował właśnie uruchomienie nowej usługi – YouTube Premium Music.

Ma ona oferować dostęp do utworów bez przeplatania ich reklamami. Usługa ma trafić do Europy, ale o Polsce nikt jeszcze oficjalnie nie wspominał. Wiadomo za to, że YouTube ma niecny plan – chce zbombardować osoby używające serwisu do słuchania muzyki tak dużą liczbą reklam, że je zirytować i pchnąć do zakupu płatnej subskrypcji.

Szykując się na nowego konkurenta Spotify wprowadza zmiany w swojej aplikacji, udostępniając za darmo funkcje obecne do tej pory tylko w dostępie płatnym. Jak się okazało, platforma będzie jednak musiała poradzić sobie także z naprawieniem poważnego błędu – o ile zostanie on oficjalnie potwierdzony, gdyż zgłoszenie zniknęło ze strony Spotify.

Spotify ma problem z sieciami Wi-Fi

Użytkownik aplikacji Spotify zgłosił błąd polegający na zawieszaniu się aplikacji, gdy smartfon z Androidem łączy się z internetem poprzez sieć Wi-Fi.

Według jego relacji, program najpierw wyraźnie spowalnia działanie, aby po około 5 sekundach całkowicie się wyłączyć. Według sprawdzających zgłoszenie problem pojawia się na wszystkich nowych smartfonach, w tym tegorocznych flagowcach.

Do wyłączenia się aplikacji Spotify ma dochodzić nawet wtedy, gdy transfer danych odbywa się przez sieć komórkową, a moduł Wi-Fi jest tylko włączony.

Poprosiliśmy Spotify o komentarz w tej sprawie oraz o szczegóły dotyczące zgłoszonego błędu – gdy tylko dostaniemy odpowiedź, zaktualizujemy tekst.

Na razie można polegać tylko na domysłach – a według nich, winowajcą ma nie być sama aplikacja, tylko niezidentyfikowane jeszcze urządzenie znajdujące się w tej samej sieci bądź jakiś parametr konfiguracja połączenia.

Wygląda też na to, że problem występuje na starszej wersji aplikacji – warto więc używać jak najbardziej aktualnego programu.

U Was działa?

Michał Tomaszkiewicz
Tagi: Mobile