Amazon zapłacił 15 milionów dolarów za film Woody'ego Allena

Robert Skowronski
25.02.2016 10:40
Amazon zapłacił 15 milionów dolarów za film Woody'ego Allena Fot. Splash News / East News + deszcz hajsu

Dzieło nie ma jeszcze tytułu, a informacje o nim są szczątkowe, ale dla Amazon Studios jest warte pokaźną sumę pieniędzy.

Woody Allen swoje ostatnie osiem filmów wydał pod banderą Sony Pictures Classics. Reżyser postanowił o zmianach i związaniu się z młodszym dystrybutorem.

Współpraca z Amazon Studios zawiązała się jeszcze na początku 2015 roku, kiedy twórca „Annie Hall” miał zrealizować serial - nie otrzymał on tytułu. Reżyser skomentował wówczas sprawę w typowym dla siebie stylu:

Nie wiem, jak się w tym wszystkim znalazłem. Nie mam pomysłów i nie wiem, od czego zacząć. Coś czuję, że Roy Price, wiceszef Amazon Studios, pożałuje tej decyzji.

Serialu jak nie było tak nie ma, ale Woody Allen nie zerwał kontaktu z istniejącym od sześciu lat studiem. Amazon Studios nabyło prawa do dystrybucji kolejnego dzieła reżysera za 15 milionów dolarów - to trzy razy więcej niż Sony Pictures Classics zapłaciło Allenowi za „Nieracjonalnego mężczyznę”. Wówczas zapłacono milion, a kolejne 4 wydano na reklamę. O niezatytułowanym obrazie reżysera wiemy niewiele. Ma w nim pojawić się szereg gwiazd - Steve Carell, Jesse Eisenberg, Blake Lively i Kristen Stewart.

Branża nie jest jednak szczególnie zdziwiona podaną wyżej kwotą. Jeden z konkurencyjnych dystrybutorów wyznał, że Amazon Studios za prezentowany na festiwalu Sundance „Manchester by the Sea” w reżyserii Kennetha Lonergana zapłaciło 10 milionów dolarów, więc wydatek na obraz Allena nie powinien szczególnie szokować.

Letty Aronson, producentka niezatytułowanego dzieła twórcy „Manhattanu”, uważa, że złożona propozycja była nad wyraz hojna:

Zawsze byliśmy niezwykle zadowoleni z pracy z Michaelem Barkerem i Tomem Bernardem z Sony Pictures Classics. Oferta Amazona była nie do odrzucenia. Woody chciałby, żeby Sony Pictures Classics było subdystrybutorem jego nadchodzącego filmu, ale tak się nie stanie. Taką już mają politykę. Zdecydowanie jesteśmy otwarci na ponowną współpracę w przyszłości.

Połączenie sił Woody'ego Allena z Amazonem może wynikać z jeszcze jednego faktu. „Nieracjonalny mężczyzna” w Stanach Zjednoczonych zarobił zaledwie nieco ponad 4 miliony dolarów, lepiej było poza USA - 21,5 miliona. Amazon powinien postawić na bardziej „agresywną” reklamę i działania marketingowe. Czuwać nad tym będzie Bob Berney, były szef Picturehouse, który cieszy się z nowego projektu:

Mamy świetnie relacje z Woodym i nie możemy się doczekać aż zobaczymy jego kolejny film.

Zobaczymy jaka przyszłość czeka reżysera z Amazon Studios. Współpraca z Sony Pictures Classics przyniosła twórcy 10 nominacji do Oscarów i dwie statuetki - za scenariusz „O północy w Paryżu” oraz dla Cate Blanchett za „Blue Jasmine”.

Robert Skowronski Redaktor antyradia
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.