Jedna kwestia z "Avengers: Endgame" wystarczyła, by wzrosły dochody firmy produkującej pluszaki

"Avengers: Endgame" to prawdziwy popkulturowy fenomen. Dowodem jest między innymi oddziaływanie, jakie film Marvel Studios ma na widzów. Przekonała się o tym firma Build-A-Bear.
W ciągu ostatnich 10 lat Marvel Studios stało się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek filmowych na świecie. Produkcje na podstawie komiksów Domu Pomysłów wychowały już całe pokolenie widzów. Okazuje się, że produkcje osadzone w MCU mają realne oddziaływanie na zachowania odbiorców. Udowadnia to wynik sprzedażowy firmy zabawkarskiej Build-A-Bear. Okazuje się, że od premiery "Avengers: Endgame" wzrosła sprzedaż pluszaków tego przedsiębiorstwa. Wszystko dziękib która padła w 4. części "Avengers".
"Avengers: Endgame"- jak film pomógł w sprzedaży pluszaków Build-A-Bear?
Na samym początku filmu Kapitan Marvel udaje się zlokalizować statek Strażników Galaktyki, w którym Tony Stark i Nebula, próbują wrócić na Ziemię. Bohaterka ratuje kompanów i sprowadza ich do domu. Zdruzgotany porażką Stark wchodzi do bazy Avengers i w zabawny sposób reaguje na Rocketa. Kiedy gadający szop zabiera głos, zdziwiony Iron Man oznajmia, że w pierwszej chwili wziął go za pluszaka. W oryginalnej kwestii pada nazwa Build-A-Bear. Okazuje się, że ten mały szczegół miał spory wpływ na widzów filmu.
Jak podaje serwis Cinemablend, dzięki Tony'emu Starkowi i jego komentarzowi, firma produkująca pluszowe misie zauważyła większe zainteresowanie jej produktami. Szefowa Build-A-Bear Sharon Price John skomentowała tę pozornie zadziwiającą sytuację.
Sprzedaż wzrosła dzięki hojności Marvela i miłym odniesieniem do Build-A-Bear w pierwszych 10 minutach filmu. To tylko jeden przykład na to, że Build-A-Bear to topowa firma obecna w kulturze.
Oczywiście, jeśli chodzi o wielkie pieniądze, nic nie jest przypadkowe. Build-A-Bear ma w swojej ofercie wiele produktów związanych z filmami Marvel Studios.
Jak widać, plan specjalistów od marketingu się powiódł. Ciekawe, czy podobny wzrost sprzedaży odnotowały inne firmy wymienione w "Endgame", jak chociażby Axe, którego dezodorant, pojawia się w scenie rozgrywającej się w roku 2012. Na razie przedstawiciele Axe nie wypowiedzieli się na ten temat.
Zobacz też: Starbucks zarobił około 2,3 miliarda dolarów za pojawienie się kubka ich kawy w "Grze o tron"
Oceń artykuł